خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی استان خبر داد؛

انجام ۶۰۴ مورد سقط جنین برنامه‌ریزی شده در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۲۰۹

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، از انجام ۶۰۴ مورد سقط برنامه‌ریزی شده در این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین دلبری در کارگاه بازآموزی مشاورین ژنتیک تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی گفت: در واقع با این سقط‌ها ۱۵ مرکز توانبخشی معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، حسی و بیماران روانی مزمن آینده تعطیل شدند.

وی با تبیین ضرورت غربالگری معلولیت گفت: فعالیت‌هایی که در مراکز توانبخشی انجام می‌گیرد مورد بازدید مسؤولین و گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد و در باره‌ی آن گفتگوی زیادی صورت می‌گیرد اما کارهای بسیار مهمی که در پیشگیری از بروز معلولیت در بهزیستی انجام می‌شود و بروز معلولیت در جامعه را کاهش می‌دهد مورد توجه مردم و مسئولان نیست.

معاون بهزیستی استان با قدردانی از مشاورین و متخصصین ژنتیک استان که در مراکز مختلف به مردم خدمت می‌کنند گفت: ۱۸ مرکز مشاوره ژنتیک در استان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند که ۱۱ مورد آن در مشهد هستند، در تربت حیدریه و نیشابور هر کدام ۲ مرکز و همچنین در کاشمر، سبزوار و زاوه، یک مرکز فعالیت دارند.

وی از بررسی ۱۱۶۸ پرونده‌ی مطرح شده در کمیته‌ی تخصیص کمک به افراد مشاوره‌گیرنده در سال گذشته خبر داد و گفت: به ۶ هزار نفر از مراجعین کم‌بضاعت، یارانه مشاوره و آزمایش پرداخت شده و در این قسمت ۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

دلبری تلاش برای بالابردن میزان پیشگیری از معلولیت در سال جاری در استان را یکی از اهداف این معاونت ذکر کرد و گفت: به کارشناسان گفته‌ایم که به هر مراجعی که بضاعت مالی لازم را ندارد اعم از اینکه مددجوی بهزیستی هست یا نیست، در حدود اعتبارات موجود کمک کنند تا بار معلولیت جامعه به حداقل برسد.

در این کارگاه که ۲۵ مشاور ژنتیک از سراسر استان در آن شرکت داشتند ۴ عضو هیأت علمی دانشگاه‌های استان در باره‌ی چهار موضوع مبتلابه مشاورین ژنتیک سخنرانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز