خبرگزاری کار ایران

سرپرست نظارت بر گمرکات گیلان خبر داد؛

صادرات ۱۹۲ هزار تُنی کالا از استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۶۰۵

سرپرست نظارت بر گمرکات گیلان با اشاره به صادرات ۱۹۲ هزار تُن کالا از این استان، گفت: ارزش اقتصادی این میزان کالا ۱۲۷ میلیون دلار است.

به گزارش ایلنا از رشت، صادق برزگر در جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با بیان اینکه مبادی ورودی و صادرات کالا در گمرک طی سال‌های اخیر افزایش داشته است گفت: صادرات کالا از گیلان امسال ۱۹۲ هزار تن به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار است.

سرپرست نظارت بر گمرکات گیلان بیان کرد: با توجه به اقدامات سیاسی اخیر و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه، صادرات کالا از کشور روند افزایشی می‌یابد.

وی با بیان اینکه در بحث مرز دریایی مشکل لایروبی و در بحث مرز ریلی مشکل زیرساختی داریم، افزود: پیشنهاد واردات چندین تن کالا از مسیر هندوستان به رشت را داریم اما زیرساخت‌های لازم برای این کار فراهم نیست.

برزگر با اشاره به اینکه میزان واردات تقریباً هم تراز با صادرات است، گفت: ارزش دلاری واردات کالا ۱۶۱ میلیون دلار بوده که ۲۰ درصد کاهش وزنی و ۱ درصد کاهش ارزش دلاری داشته است.

وی با اشاره به علت کاهش واردات کالا، تصریح کرد: این کاهش به دلیل تغییرات نرخ ارز است.

برزگر با اشاره به افزایش ۸۹ درصدی ترانزیت خارجی، عنوان کرد: ۱۷ درصد ارزش دلاری ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز