خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۰۷ درصدی صادرات قطر در ماه آوریل

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۲۴۷

داده‌های دولت قطر نشان می‌دهد که در آوریل، صادرات قطر به ۴۳.۴۵ میلیارد ریال (۱۲ میلیون دلار) رسید که نسبت به سال گذشته ۱۰۷.۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ داده‌های دولت قطر نشان می‌دهد که در آوریل گذشته، صادرات قطر به ۴۳.۴۵ میلیارد ریال (۱۲ میلیون دلار) رسید که نسبت به سال گذشته ۱۰۷.۴ درصد افزایش داشته است.

داده‌های منتشر شده توسط سازمان برنامه ریزی و آمار قطر نشان داد که واردات این کشور در ماه آوریل به ۹.۲۸ میلیارد ریال (۲.۵۴۸ میلیارد دلار) رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۳.۶ درصد افزایش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که تراز تجاری کالای قطر که نشان‌دهنده تفاوت بین کل صادرات و واردات است، در ماه آوریل ۲۰۲۲ به ۳۴.۲ میلیارد ریال قطر (۹.۳ میلیارد دلار) مازاد رسیده است که افزایشی ۱۶۷.۳ درصدی سالانه را نشان می‌دهد.

از نظر صادرات، بر اساس کشورهای مقصد اصلی، این گزارش حاکی از آن است که چین در آوریل ۲۰۲۲ با ارزش ۶.۶ میلیارد ریال قطر (۱.۸ میلیارد دلار) یا ۱۵.۱ درصد از کل، رتبه اول را در کشورهای مقصد برای صادرات قطر را به خود اختصاص داده است.

همچنین هند با ارزش ۵.۵ میلیارد ریال قطر (۱.۵۱۰ میلیارد دلار) یا ۱۲.۷ درصد از ارزش کل صادرات در جایگاه دوم قرار دارد و سپس ژاپن با ارزش ۴.۵ میلیارد ریال قطر (۱.۲۳۵ میلیارد دلار) در رتبه سوم قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز