خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان:

هوای ۳ شهر کردستان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۷۱۵

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر هوای شهر‌های سنندج، سقز و دیواندره در پی ورود گرد و خاک از کشور‌های همسایه در شرایط خطرناک قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، کژال حبیب زاده افزود: براساس پیش بینی هواشناسی از بامداد امروز توده گرد و خاک عربی وارد آسمان استان شده و موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در بیشتر شهر‌های استان شده است.

وی گفت: برمبنای داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلاینده هوا در استان هم اکنون وضعیت هوا در شهر‌های سنندج، سقز و دیواندره در شرایط خطرناک و در مریوان، سروآباد و کامیاران هم بسیار ناسالم و در دیگر شهر‌های استان در شرایط قابل قبول قرار گرفته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: به محض اعلام پیش بینی هواشناسی استان از ورود این توده گردو خاک به استان اقدام به برگزاری کمیته اضطرار بررسی آلودگی هوای استان کردیم.

حبیب زاده گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در چنین شرایطی از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان هم گفت: گرد و غبار شکل گرفته در کشورهای همسایه موجب غبارآلود شدن، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان شده و تا اوایل شب از شدت آن کاسته می شود.

علی پناهی با بیان اینکه  گردو غبار فردا هم در برخی نقاط استان به صورت رقیق ادامه خواهد داشت،  افزود: همچنین امروز  وزش باد قابل ملاحظه است و امکان آسیب به سازه‌های کم استحکام وجود دارد.

پناهی گفت: تا فردا چهارشنبه جو استان پایدار است و وضعیت دمای هوای استان  تغییرات آنچنانی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز