خبرگزاری کار ایران

با حضور سفیر اتریش در تبریز؛

بررسی بسترهای مشترک همکاری آذربایجان شرقی با اتریش

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۵۰

سفیر اتریش در کشورمان در نشستی با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بسترهای همکاری مشترک با این استان در زمینه های صنعتی و تجاری را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در نشست مشترک با سفیر و هیات تجاری اتریش افزود: تبریز از گذشته تاکنون مهد صنعت و تجارت بوده است بنابراین تجار و صنعتگران استان علاقمند به همکاری با کشورهای اروپایی در حوزه تجارت، صادرات کالاهای ایرانی و واردات تکنولوژی و ماشین آلات صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد، تاکید کرد: از لحاظ تعداد واحدهای چرم سازی در کشور در رتبه اول قرار داریم و ۶۰ درصد کفش چرمی کشور در تبریز تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: علاوه بر فعالیت ۵۷۰ واحد صنعتی در حوزه صنایع غذایی و تولید ۵۰ درصد شیرینی و شکلات کشور در آذربایجان شرقی، ظرفیت های بسیاری در حوزه فرآوری آجیل و خشکبار داریم.

پرنیان ادامه داد: در بیشتر حوزه های صنعتی مانند بخش معدن ظرفیت های بی نظیری داریم که این توانمندی ها با همکاری های صنعتی و تجاری رشد خواهد یافت.

وی با بیان این که آماده پذیرش تجار و اعزام هیات های تجاری و صنعتی به کشور اتریش هستیم، اظهار کرد: آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشرو در صنعت و تجارت ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری های ۲ جانبه با کشور اتریش دارد.

 وولف دیتریش هایم، سفیر اتریش در ایران نیز در این نشست مشترک با اشاره به سابقه درخشان تبریز در تجارت و بازرگانی و ظرفیت های صنعتی آن بر توسعه روابط با آذربایجان شرقی بر مبنای ظرفیت های موجود ۲ طرف تاکید کرد. 

سفیر اتریش در جریان سفرش به تبریز با رییس اتاق بازرگانی و شهردار تبریز هم دیدار و گفت گو کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز