خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

با افزایش ۲۹ درصدی ۷۶۶ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۴

بررسی آمار صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۱بیانگر رشد ۴ درصدی نسبت به سال ۹۰ است که این رشد درسال ۹۲ نیز تداوم داشته است درحالی که اغلب استانهای بزرگ کشور از جمله اصفهان، خراسان و خوزستان طی سالهای مذکور کاهش چشمگیری در تولیدات صادراتی داشته‌اند.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از صادرات ۷۶۶ میلیون دلاری از آذربایجان شرقی طی ۹ ماهه سالجاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نه ماهه اول سال جاری وزن کالاهای صادراتی استان بیش از ۱ میلیون و ۷۳۲ هزار تن بوده که در مقایسه با سال قبل از لحاظ وزنی ۴۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۹ درصد رشد داشته است.
وی سهم آذربایجان شرقی در پیشبرد توسعه تجارت و صادرات کشور را قابل توجه خواند و افزود بررسی آمار صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۱بیانگر رشد ۴ درصدی نسبت به سال ۹۰ است که این رشد درسال ۹۲ نیز تداوم داشته است درحالی که اغلب استانهای بزرگ کشور از جمله اصفهان، خراسان و خوزستان طی سالهای مذکور کاهش چشمگیری در تولیدات صادراتی داشته‌اند.
عظمایی تلاش فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و تشکل‌های صادراتی استان در کنار همدلی و همیاری سازمان‌های خدمات‌رسان تجاری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر صادرات در استان را دلیل تحقق این مهم دانست و افزود: تکنیک‌ها و برنامه‌های اصولی بازاریابی، کیفیت کالاو بسته‌بندی مناسب با شیوه‌های مدرن و قیمت رقابتی مناسب تولیدات نیز در توسعه بیشتر صادرات غیرنفتی استان موثر است.
وی در عین حال با تأکید بر اینکه کاهش وابستگی درآمدهای ارزی کشور به فروش نفت خام از طریق توسعه صادرات غیرنفتی محقق می‌شود گفت: این مهم درک به روز و همه جانبهتر مسئولان ذیربط از توسعه تجارت کشور را طلب می‌نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز