خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون رئیس جمهور؛

نخستین همایش ملی سرود و سروده های انقلاب در سبزوار برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۶۸۲

نخستین همایش ملی سرود و سروده های انقلاب و تکریم پدر شعر انقلاب در دانشگاه حکیم سبزواری و با حضور مسئولان محلی و حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه دستاوردهای فرهنگی و تاریخی ارزشمند این دیار باید به طرز شایسته ای حفظ و به نسل های بعدی انتقال یابد گفت: افکار و منش استاد سبزواری نه تنها در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی بلکه قبل از آن نیز در راستای تاثیر فزاینده در بطن فرهنگ و اعتلای آن بود و روح حماسی اشعار او در قبل از انقلاب نیز مشهود بود.

وی با اشاره به این موضوع که فعالیت وی در جهت تحقق ثمربخشی انقلاب و مبارزات او به جهت استواری در کلام و اندیشه توانست ریشه های فرهنگی انقلاب اسلامی را پر بارتر کند ادامه داد: بی شک سروده های حمید سبزواری شناسنامه انقلاب است و تعهد او به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زمینه ساز ماندگاری نام و یاد او شده است.

در بخش دیگری از این همایش رئیس دانشگاه حکیم نیز با اشاره به اینکه جامعه فرهنگی و دانشگاهی سبزوار با برگزاری این همایش سعی در تببین و ثبت هر چه بیشتر نقش سرودهای انقلاب اسلامی و تعیین کنندگی شخصیت‌های برجسته‌ این مهم همچون حمید سبزواری دارند گفت: تلاش می‌کنیم تا زمینه لازم برای دیگر فعالیت‌های ارزنده علمی و فرهنگی را توسط هسته‌های نوآور فرهنگ محور به عنوان پیشران و تعالی بخش توسعه فرهنگی در جامعه دانشگاهی را ایجاد کنیم و هدفی جز ارتقای سطح فرهنگ کشور نخواهیم داشت.

حسین اسدی زنگنه همچنین ادامه داد: با تاسیس دبیرخانه دائمی سروده‌های انقلاب اسلامی کنش گری را با همیاری پایگاه‌های توانمند علمی صورت خواهیم داد.

حسین ابراهیمی فرماندار ویژه سبزوار نیز در این همایش ملی با تاکید بر اینکه حمید سبزواری از ظرفیت های انقلاب است گفت: جایگاه ارزشمند وی به عنوان شخصیتی برجسته و فاخر در طول تاریخ قابل توجه است و از او به عنوان حافظ اسناد فرهنگی و شناسنامه انقلاب اسلامی یاد می‌شود چرا که آثار او سبب ساز شکل گیری روحیه انقلابی و جان بخشی به افکار عمومی ذیل بازخوانی سروده های وی شده است.

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم در مجلس نیز در بخشی از این همایش از ارائه پیشنهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ثبت روز شعر انقلاب برای زنده نگه داشتن بیشتر یاد و خاطره حمید سبزواری در تقویم فرهنگی کشور خبر داد.

وی همچنین زنده یاد سبزواری را دارای فهم دقیقی از هدف و مسیر حرکت جمهوری اسلامی دانست.

رئیس کانون ادبیات ایران هم حمید سبزواری را شاعری توانا دانست که نوع شعر او به گونه ای بود که مردم عادی آن را بفهمند و خواص نتوانند از آن ایراد بگیرند.

هادی کیاسری قریحه شاعری وی را نیز به دلیل قوی بودن روحیه استوار او و اهل تکلف نبودن در ارتباط با گروه های مختلف مردمی را از شاخصه های مهم شعر انقلاب و احیای قالب های سنتی با ارائه محتوای جدید دانست که زنده یاد سبزواری آن را به خوبی ایفا کرده است.

آیین تجلیل از خانواده شهید سعید وحید از شهدای گرانقدر کربلای ۵، رونمایی از ۲ محصول فرهنگی، هنری و رسانه ای، لوح فشرده با آوای استاد حمید سبزواری تحت عنوان مجموعه ای از ۴۰ قطعه از سروده های وی با همت رادیو فرهنگ و رونمایی از کتاب سرود سرو آزادی که شامل نوشتارهای علمی ویادداشت های وی در پیوند با پژوهش نیز از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز