خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان؛

اختتامیه نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی و جشنواره آهوان در سمنان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۵۶۳

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان از برگزاری اختتامیه نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان و اختتامیه جشنواره آهوان همزمان با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به سمنان در روز پنجشنبه 19 خرداد خبر داد.

فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز  18 خرداد به منظور تشریح برنامه های سفر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان، گفت: بخش مهم سفر، نکوداشت آیت الله شاهچراغی پدر معنوی استان سمنان است که این مراسم روز پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 در سالن هلال احمر سمنان و با سخنرانی آیت الله کعبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم نکوداشت نوعی قدردانی از عالم زنده محسوب می شود، افزود: تکریم علمای دامغان تا پایان سال و هر 6 ماه یکبار تکریم یکی از مفاخر استان برگزار می شود.

فلاح از آغاز به کار مجدد 5 مجتمع فرهنگی هنری در استان سمنان خبر داد و افزود: اعتبار این مجتمع ها که درآرادان، ایوانکی، شهمیرزاد، بیارجمند و کلاته واقع شده اند از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به سمنان تامین شده است که اعتبار هر پروژه 15 میلیارد تومان است و مقرر شده است تا طی 3 سال تکمیل شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تالار مرکزی سمنان و پروژه دیباج به عنوان دو پروژه دیگر سفر نام برد و اظهار کرد: تالار مرکزی سمنان 160 میلیارد تومان اعتبار سفر دارد که مورد بررسی قرار می گیرد و طی 3 سال فاز اول آن انجام می شود و برای پروژه دیباج نیز 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که 4 میلیارد آن تخصیص یافته است.

وی از بازدید نمایشگاه سفال در سمنان، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر دامغان، شرکت در پنجمین دوسالانه ملی کتاب در شاهرود به عنوان دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمنان یاد کرد و افزود: حسن ختام برنامه های سفر برگزاری جشنواره آهوان است.

فلاح در خصوص جشنواره آهوان بیان کرد: نهمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی در فضای مجازی با بیش از 45 هزار رکورد تولید و انتشار محور از آپارات تا اینستاگرام با محوریت هشتک امام رضا و امام رئوف برگزار شد که در این جشنواره 17 نفر در بخش حرفه ای و 30 نفردر بخش پویش عمومی برگزیده شدند و طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان تجلیل می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز