خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در بازدید از جشنواره هنرهای تجسمی فجر مطرح کرد:

اقتصاد هنر در دوره جدید مورد توجه و تاکید ما هست/ پیشنهادهای هنرمندان را می‌پذیریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۹۸۷

وزیر طی دیدار از جشنواره هنرهای تجسمی و بازدید از آثار بخش‌های مختلف در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز یکشنبه هفدهم بهمن ماه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره با خبرنگاران درباره اهداف آینده ارشاد درقبال هنرهای تجسنی و دیگر هنرها توضیحاتی داد.

او در ابتدای صحبتهایش گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما پس از تشکیل دولت سیزدهم توجه ویزه به هنرهای تجسمی بوده است.

او افزود: جلساتی با بزرگان این حوزه داشته‌ام و این جلسات چه به صورت جمعی و چه انفرادی برگزار شده و تلاشم این بوده در همه جلسات مرتبط در استانها حضور داشته باشم و از نزدیک با دوستان عزیز گفتگو کنم. در جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم این رویه وجود داشته است. بنا هم این بوده که به لحاظ کمی و هم کیفی کار گسترش پیدا کند.

او ادامه داد: ما احساس می‌کنیم در حوزه هنر متعهد باید بیشتر مقولاتی نطیر امید، ایثار و توجه به مسایل عمومی و اجتماعی کشور را ببینیم.

او گفت: طی این مدت هنرمندان آثار قابل قبولی ارایه کرده‌اند و آثار به لحاظ هنری ارزش بالایی دارند.

اسماعیلی همچنین گفت: یکی از اهداف ما توجه به اقتصاد هنر است. ما در مجموعه معاونت‌ها و بخش‌ها تلاش می‌کنیم از حوزه تولید تا عرضه زنجیره‌ای را تشکیل دهیم و این اتفاق در داخل و خارج خواهد افتاد. ما به جد از حوزه اقتصادی دفاع می‌کنیم و معرفی بیشتر هنر ایرانی مدنطر ماست. اینکه هنرمندان عزیز ما درکنار زحمات و اجر معنوی که از فعالیتهایشان می‌برند، اوضاع اقتصادیشان هم انشالله بهبود یابد و ما برای گشایش بیشتر اقتضاتی ایجاد می‌کنیم.

وزیر ارشاد بیان کرد: جشنواره بخش فروش ندارد اما برنامه‌ای برای فروش و مجموعه‌ای در داخل و خارج کشور داریم. در خارج از کشور هشتاد رایزنی فرهنگی داریم. این ظرفیت بزرگ در دوره جدید یکی از تکالیف اصلی من و وزارت ارشاد است. آنهم نه به صورت تزیینی و نمایشی و جانبی بلکه به عنوان مسئله‌ای اصل و مهم.

وزیر ارشاد گفت: به مسئولان می‌گوییم بهمن سال آینده گزارش کار خود را به رسانه‌ها و خبرنگاران ارائه کنند.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که سیاستش برای بالا بردن کیفیت جشنواره‌ها چیست، گفت: به نظرم اینکه کیفیت را پایین بدانیم قضاوتی عمومی نیست، به هرحال کار هنرمندان بیشتر ذوقی و دلی است. این طور نیست که هنرمند مانند پیمانکار ساختمان سالانه ۱۰ اثر تولید کند. خیلی وقت‌ها یک هنرمند یا فیلمساز چند سال تولید اثر ندارد. قضاوت شتابزده‌ای است که کیفیت جشنواره‌ها را پایین بدانیم. برخلاف قضاوت‌ها تعداد زیادی از هنرمندان برجسته را در همه جشنواره‌ها می‌بینیم و از طرفی جوانها را داریم و حضورشان بسیار مهم است و اصلا یکی از اهداف جشنواره‌ها کشف استعدادها و معرفی هنرمندان جوان و جدید است.

او در پایان گفت: جشنواره‌ها به عده‌ای خاص تعلق ندارد. ما دست یاری به سمت بزرگان دراز می‌کنیم و هرآنچه مربوط به ما هست را فراهم می‌کنیم و کما اینکه در جلسه‌ای که با اهالی موسیقی و بزرگان داشتیم این اتفاق افتاد به این دلیل که آن‌ها تخصص دارند و می‌دانند چه باید کرد؛ لذا پیشنهادهایشان را می‌‌پذیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز