خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا عنوان شد؛

تنش آبی در منطقه چلچلک باغ‌ملک/ آتش زدن لوله انتقال آب + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۷۱۸

تنش آبی در استان خوزستان مختص به یک روستا یا شهر و منطقه نیست، چالشی است جدی که اگر به‌سرعت فکری اساسی برای رفع آن نشود، می‌تواند تبعات اجتماعی جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، روستای چلچلک از توابع شهرستان باغ‌ملک با جمعیتی بالغ بر ۱۶۰۰ نفر و ۵۰۰ خانوار می‌باشد. این روستا با روستای دِرب سید، صحرای زیرِراه و صحرای خمین از یک انشعاب آب استفاده می‌کنند.

روستای چلچلک در نقطه انتهایی انشعاب آبی قرار دارد و با توجه به جمعیت غالب خود نسبت به سه روستای دیگر، با مشکلات آبی طی ده سال گذشته مواجه بوده است.

اهالی این روستا به خبرنگار ایلنا گفتند: در حدود ۳۵ سال پیش مهندسین اداره آب، خط لوله‌ای را برای تامین آب چهار روستا طراحی کردند که با توجه به رشد جمعیت طی سالیان گذشته دیگر آن انشعاب پاسخگوی نیاز آبی این چهار روستا نبوده و برای رفع این معضل می‌بایست به فکر یک انشعاب جدید بود.

یکی از این اهالی گفت:  از ۳۵ سال پیش جمعیت این ۴ روستا افزایش داشته و نیاز به خط جدید لوله‌کشی دارد. شورا و دهیاری چلچلک از ۱۰ سال پیش تا حالا چندین بار مکاتباتی با مدیران استان و شهرستان دررابطه‌با مشکل حاد روستای چلچلک داشته‌اند، اما متأسفانه این موضوع تا کنون نتیجه‌ای در برنداشته است.

وی افزود: سرانجام با توجه به شرایط حاد آب روستا و پیگیری‌های صورت گرفته، بیش از یک کیلومتر لوله ۶ اینچ به‌منظور ایجاد یک انشعاب جدید برای آب روستای چلچلک توسط اداره آب وارد روستا شد و استارت کار  زده شد که متأسفانه با دخالت‌های غیراصولی برخی از افراد این موضوع دوباره به حالت تعلیق درآمد.

یک منبع آگاه نیز می‌گوید: اهالی سه روستای مجاور مخالف جداسازی و ایجاد انشعاب مجزا برای روستای چلچلک هستند و برای همین منظور در چندین مرحله برای جلوگیری از پروژه، اعتراضاتی نیز داشته‌اند .

این منبع آگاه ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده و تشنگی مردم روستای چلچلک و ممانعت اهالی سه روستای مجاور، احتمال هرگونه مشکلی وجود دارد.

در همین خصوص و در ادامه این تنش آبی، نیمه‌شب گذشته لوله‌های انتقال آب این روستا توسط فرد یا افراد ناشناس به آتش کشیده شد.

بخشدار مرکزی باغ‌ملک ضمن تایید این موضوع که در صورت تداوم این وضع احتمال ایجاد مشکلات امنیتی دور از ذهن نخواهد بود، گفت: یک لوله شش اینچ آب چهار روستا را کفاف نمی‌دهد. آب به روستای چلچلک نمی‌رسد و باید خانوارهای روستای انتهایی با مشقت فراوان و بیدار ماندن تا نیمه‌شب آب شرب خود را تامین کنند.

فرهاد علی بخشی تصریح کرد: مهندسین آب و فاضلاب طرحی را پیشنهاد دادند که با  یک خط مستقیم آب روستای چلچلک از آب سه روستای دیگر به شکل جداگانه تامین شود.

وی افزود: متأسفانه اهالی سه روستای ابتدایی فکر می‌کنند با اجرای این طرح، آب دریافتی منطقه آنها با مشکل مواجه می‌شود. چندین بار آنها را دعوت به گفتگو کردیم و حتی خودمان مستقیم وارد منطقه شدیم و با اهالی مخالف انتقال آب گفتگو کردیم، ولی قانع نشدند و گفته‌اند که تحت هیچ شرایطی اجازه انشعاب جدید نمی‌دهیم.

علی بخشی عنوان کرد: در حال حاضر مهندسین آب و فاضلاب طرحی را به اجرا گذاشته‌اند تا شاید مشکل کمبود آب روستای چلچلک رفع شود.

وی ادامه داد: طی مدت زمانی که در حال اجرای این طرح بودیم متأسفانه لوله‌های انتقال آب توسط فرد یا افراد ناشناسی به آتش کشیده شد که در حال پیگیری این موضوع هستیم و از طریق سیستم قضایی هم موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

تنش آبی در منطقه چلچلک باغ‌ملک/ آتش زدن لوله انتقال آب + فیلم

گفت وگو: ذوالفقار شریعت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز