خبرگزاری کار ایران

شهردار همدان:

همه هزینه های سفر به کشور اندونزی از سوی سازمان ملل پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۶۹۵

شهردار همدان گفت: همه هزینه های سفر به کشور اندونزی و شرکت در کنفرانس جهانی «کاهش خطرپذیری» از سازمان ملل پرداخت شد و مبلغ تنخواه به حساب شهرداری واریز شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، سید مسعود حسینی شهردار همدان به دعوت رسمی سازمان ملل متحد برای شرکت در کنفرانس جهانی «کاهش خطرپذیری» به کشور اندونزی سفر کرده بود و به عنوان یکی از سه سخنران اصلی این کنفرانس  انتخاب شده بود.  تا مدل تاب‌آورسازی همدان را در این کنفرانس ارائه کند که این سفر در فضای مجازی حاشیه ساز شد.

حسینی در جمع خبرنگاران به منظور شفاف سازی موضوعات مطرح شده در رسانه ها و فضای مجازی افزود: فروردین‌ماه امسال دعوتنامه ای به نام شهردار همدان برای حضور در این کنفرانس جهانی صادر شده بود که پس از طرح در شورا، با ۱۰ رای موافق و یک رای ممتنع حضور در این اجلاسیه مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۲۰۰ نفر به این اجلاس دعوت شده بودند که تنها برای ۳۰۰ نفر هزینه پرداخت شده بود و بقیه با هزینه شخصی در آن شرکت کرده بودند.

حسینی با بیان اینکه در این سفر سازمان ملل ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر هزینه کرد و اجلاس هم سطح علمی بالایی داشت ادامه داد: این اجلاس در شهر بالی برگزار شد که از نظر معماری و جذب توریست بسیار قابل تامل بود.

وی با بیان اینکه همدان را می‌توان از لحاظ ظرفیت آموزشی و برگزاری چنین اجلاسی در سطح ملی اگر زیرساخت فراهم شود، معرفی کرد افزود: اگر دنبال این هستیم همدان  آزمونه (پایلوت) گردشگری شود باید این مسائل را مورد توجه قرار دهیم، ضمن اینکه سایر شهرهای ایران در مقایسه با شهر بالی ظرفیت بالایی دارند اما در آن جا برندسازی صورت گرفته است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه دلیل دعوت همدان به این اجلاس دریافت جایزه شهر تاب‌آوری بود چراکه همدان به عنوان هزارمین شهر تاب‌آور معرفی شده بود گفت: همدان ۹ سال پیش با پیگیری مدیران قبلی برنامه راهبردی مدیریت شهر را بر اساس اصول تاب آوری ارائه داد که تاب‌آوری محلات و مدیریت بحران اماکن، نمونه‌ای از این کارها است.

وی خاطرنشان کرد: شهردار همدان تنها مدیر شهری دعوت شده از کشورمان در این نشست بود که با دعوت نامه رسمی سازمان ملل متحد این فرصت ایجاد شد و سایر شهرداری‌ها که متقاضی شرکت در کنفرانس بودند باید هزینه سفر را پرداخت می‌کردند.

وی به اهمیت حضور در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: تلاش ۹ ساله همکاران حوزه مدیریت بحران شهرداری همدان باعث شده تا توسط مجمع جهانی ریسک به عنوان الگوی تاب آوری (با نام مدل همدان) معرفی شویم.

حسینی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل اخذ مجوز برای حضور در این اجلاس انجام شده و توصیه نامه وزارت کشور مبنی بر حضور وبیناری برای عموم شهرها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز