خبرگزاری کار ایران

در واکنش به سفر ۲۸۰ میلیون تومانی شهردار همدان به اندونزی مطرح شد؛

حمایت فرماندار و شورای شهر همدان از شهردار / وقتی سفر به بالی اندونزی رایگان است چرا شهردار نرود؟ / پولی که به حسینی داده شد از تنخواه بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۵۲۲

فرماندار همدان با تأکید بر نامه‌هایی که در فضای مجازی مبنی بر پرداخت مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان به سید مسعود حسینی ،شهردار همدان جهت هزینه‌های سفر به اندونزی منتشر و دست به دست می‌شود،گفت: این نامه‌ها قابل استناد نیست و جایگاه همدان با حضور وبیناری در اجلاس اندونزی مشخص نمی‌شد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدعلی محمدی در واکنش به حواشی به وجود آمده از سفر شهردار همدان به اندونزی، با اشاره به اینکه نامه وزارت کشور درباره حضور وبیناری شهرداران در این اجلاس را ندیده است، بیان کرد: نامه‌هایی که  در فضای مجازی منتشر  و دست به دست می‌شود قابل استناد نیست.

وی در این باره توضیح داد: خاستگاه و جایگاه همدان با تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته تاکنون به گونه‌ای در زمینه تاب‌آوری تثبیت شده که شهردار همدان باید در این اجلاس شرکت می‌کرد و نظرات خود در این باره و مدل تاب آوری همدان را ارائه می‌داد.

محمدی افزود: این در حالی است که حضور وبیناری شهردار در این اجلاس نمی‌توانست نقش همدان را مشخص کند.

حمایت شورای شهر از شهردار 

نایب رئیس شورای  شهر همدان نیز در واکنش به موضوع پیش آمده گفت: وقتی سفر به شهر بالی اندونزی جهت شرکت در کنفرانس بین المللی کاهش خطرپذیری، رایگان است چرا نباید شهردار به این سفر برود؟

 سعید نظری گفت: سفر شهردار به اندونزی سفر کاری خوب و فرصت ارزشمندی بود و هزینه رفت و برگشت و استقرار به صورت کاملاً رایگان بوده است.

وی با بیان اینکه سفر شهردار در شورا تصویب شد، اظهار کرد: شهردار با مرخصی شخصی به این سفر رفته  و پولی که به او داده شده تنخواه بوده چراکه تمام هزینه‌ها بر عهده میزبان است.

نظری با اشاره به اینکه شهردار برای هزینه کردها باید از شورا اجازه بگیرد، خاطرنشان کرد: نامه لغو سفر و برگزاری وبیناری این کنفرانس بعد از پرواز شهردار به دست اعضای شورا رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه وقتی سفر به صورت رایگان است چرا به صورت وبیناری شرکت کند، بیان کرد: تمام فرآیند مربوط به سفر شهردار درست انجام شده، کار خوبی بوده و حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایلنا سفر شهردار همدان به بالی اندونزی به منظور  شرکت در نشست «مجمع جهانی کاهش خطر بلایا » انجام شد  که توسط سازمان ملل متحد برای کاهش خطر بلایا و به میزبانی کشور اندونزی برگزار می‌شود. این در حالی است که اسمعیل زیارتی،رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی وزارت کشور  پیش از برگزاری این نشست ، طی نامه‌ای خطاب به تمامی شهرداران،از آنها خواسته بود که به منظور کاهش هزینه های غیر ضروری از رفتن به این سفر خودداری کنند و از طریق فضای مجازی و ویبنار موضوعات  نشست را دنبال کنند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز