خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گلستان :

پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت گرگان بسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۲۶

رئیس کل دادگستری گلستان از توقف کامل ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، حیدرآسیابی امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان این خبر را اعلام کرد و گفت: پیگیری قاطع دادگستری و همراهی دستگاه های متولی سبب شد پس از دو دهه ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت متوقف شود.

حیدر آسیابی با بیان اینکه سالهای گذشته روستای زیارت حدود ۵ هزار واحد مسکونی غیر مجاز ساخته شده است افزود: با استقرار پست ایست و بازرسی و تشدید کنترل و نظارت ها، ساخت و سازها در روستای زیارت به طور کامل متوقف شده است.

حیدر آسیابی یکی از علت های اصلی ساخت وسازهای غیر مجاز را بی توجهی متولیان امر در حوزه گردشگری دانست و گفت: با تشکیل کارگروه رفع موانع گردشگری روستای زیارت  در دادستانی مرکز استان  به اهالی منطقه قول می‌دهیم طبق قانون، حقوق عامه روستا را پیگیری کنیم.

وی افزود: در این کارگروه موانع بر سر راه رونق گردشگری این منطقه شناسایی و با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های مسئول برای مرتفع  کردن آنها تلاش می کنیم.

 رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تلاش ما این است که با فعال شدن گردشگری روستای زیارت و بهبود معیشت  مردم ، اهالی این منطقه دیگر برای تامین معاش خانواده مجبور به فروش زمین های خود نشوند.

در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان ،راه های مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان بررسی شد.

پیگیری مصوبات جلسه قبل از جمله ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان و همچنین موضوع آتش سوزی جنگل ها، تعیین تکلیف اراضی بقاع متبرکه و منابع طبیعی، و قارچ ترافل در دستور کار جلسه امروز بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز