خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز:

صنایع کوچک می‌توانند از تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید بهره مند شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۱۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت: واحدهای تولیدی که وضعیت اعتباری مناسبی دارند از طرف صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به بانک معرفی می‌شوند تا از تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید بهره مند شوند.

به گزارش ایلنا از البرز، حمیدرضا عقاب نشین ضمن اعلام این خبر افزود: در سال جاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک علاوه بر صدور ضمانتنامه، واحدهای تولیدی که وضعیت اعتباری مناسبی دارند را به بانک معرفی می‌کند تا از سقف ۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید - بدون ارائه وثیقه به بانک- برخوردار شوند.

عقاب نشین درباره وثایق مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات اظهار داشت: واحدهایی که صندوق به بانک معرفی می‌کند نیازی به ارائه وثیقه ندارند؛ بلکه صندوق، وثایق به مراتب کمتری از آنها دریافت می‌کند. همچنین برای گروه‌های اعتباری A و B هیچ وثیقه‌ای برای صدور ضمانت نامه دریافت نمی‌شود و ضمانت نامه صرفاً با چک و سفته مدیران شرکتها صادر می‌شود تا بانک به آنها تسهیلات پرداخت کند.

این مسئول درباره شرایط واحدهایی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند خاطرنشان کرد: اولاً واحد تولیدی باید فعال باشد ثانیاً به لحاظ اعتباری از مقبولیت متوسطی برخوردار بوده و برای افزایش یا حفظ تولید، نیاز به سرمایه در گردش داشته باشد. همچنین برای خرید ماشین آلات، واحد باید برای توسعه تولید، برنامه داشته باشد. هر چند بیش از همه این موارد مساله بازار بسیار مهم است تا جایی که اگر واحدی ثابت کند بازار برای محصولاتش فراهم است؛ مسائل دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی البرز درباره سقف ضمانت‌نامه ها در سال جاری تصریح کرد: در سال جاری سقف ضمانت نامه‌های اعتباری یا بانکی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از سه میلیارد به پنج میلیارد تومان و ضمانتنامه های پیمانکاری از سه به هفت میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.  

عقاب نشین در خاتمه با اشاره به فرایند تمام الکترونیکی ثبت نام برای برخورداری از مزایای صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، بیان کرد: صنایع کوچک استان البرز که زیر 50 نفر نیرو دارند می توانند از طریق سایت  www.zemanat.sif.ir  ثبت نام کنند تا نام آنها در لیست ثبت شده و برای مراحل بعدی با ایشان تماس گرفته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز