خبرگزاری کار ایران

شرکت نفت سپاهان اولین تولید کننده روغن سبز در کشور/ افزایش ایستگاه صادراتی برای پسا تحریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۷۰۷

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان از تولید روغن سبز و با ترکیبات غیر سرطانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد امیر نیکو همت اظهار داشت: در سال حدود 720 هزار تن انواع روغن‌های موتوری و بنزینی در دست تولید دارد هم‌زمان با این تولید درصدد ارتقا کیفیت فراورده‌های نفتی و روغن است.

وی افزود: برای اولین بار در کشور و توسط شرکت نفت سپاهان، با فرایند هیدروژناسیون ترکیبات غیر سرطانی و به‌نوعی روغن سبز که برای محیط زیست مخرب نیست، تولید کردیم.

نیکو همت خاطرنشان کرد: در شرکت با کمک افراد باتجربه کمیته‌هایی تشکیل دادیم که باوجود جلو بردن پروژه‌ها، برای دانش‌بنیاد شدن محصولات گام برمی‌دارند.

مدیرعامل نفت سپاهان بابیان اینکه محکوم به خدمت هستیم تصریح کرد: آنچه مسلم است در جنگ اقتصادی به صادرات و ارزآوری فکر می‌کنیم تا به توسعه برند خود و جایگاه کشور در منطقه برسیم.

وی با اشاره به ایجاد شبکه توزیع مویرگی یادآور شد: شرکت کیمیا اسپیدی توزیع فراورده‌های تولیدی شرکت نفت سپاهان به‌صورت مویرگی با حداقل امکانات و بدون قیمت اضافی به آخرین زنجیره مصرف یعنی تعویض‌روغنی‌ها را در 20 استان انجام می‌دهد و به‌زودی شاهد راه‌اندازی این خط در اصفهان هم هستیم.

نیکو همت بابیان اینکه امیدواریم امسال بتوانیم 25 تا 26 استان را پوشش دهیم اذعان داشت: برخی تقلبات دربسته بندی و کیفیت کالا، احتکار و گران‌فروشی سبب شد این شبکه توزیع مویرگی را راه‌اندازی کنیم.

وی حجم سرمایه‌گذاری شرکت نفت سپاهان را 120 میلیون دلار ارزیابی کرد و ادامه داد: حدود 60 درصد پروژه‌ها در حال انجام است که از این میزان حدود 70 درصد تجهیزات پروژه در حال بومی‌سازی داخلی و حدود 30 درصد طراحی و ساخت وارداتی است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به توسعه صادرات در پسا تحریم تصریح کرد: برای آمادگی بیشتر در دوران پسا تحریم جدای از ایستگاه‌های صادراتی بندرعباس و بوشهر، چابهار را به‌عنوان ایستگاه سوم در نظر گرفتیم.

وی بابیان اینکه به تمام کشورهای آفریقا آسیا اروپا و مذاکره با آمریکای جنوبی برای صادرات داریم یادآور شد: محصولات شرکت نفت سپاهان تحت لیسانس بارنر اتریش و آلمان است و توانستیم استاندارد بنز و ام دبل یو را اخذ کنیم که جزو استانداردهای بین‌المللی هستند.

نیکو همت گفت: از 720 هزار تن تولید، نزدیک به سی درصد نیاز بازار داخلی را تأمین و بقیه صادر می‌شود که جهت حفظ صادرات، اخذ و نگه‌داشتن استانداردهای جهانی لازم است.

وی بابیان اینکه اصلاً اقتصادی نیست که خرید به سال جدید و فروش به قیمت قبل باشد تأکید کرد: تا دیروز خوراک اصلی روان کاران هر 15 روز یک‌بار اصلاح و اعلام می‌شد که به‌تدریج افزایش قیمت نفت را داشتیم و قیمت خوراک ما نیز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان اظهار داشت: لازم است وزارت نفت روی قیمت بازنگری داشته باشد و بخشی به کاهش قیمت خوراک و بخشی به افزایش قیمت محصول نهایی اختصاص داده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز