خبرگزاری کار ایران

با ورود دادستانی تاکستان؛

عملیات ساخت یک ساختمان ناایمن در تاکستان متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۳۶۶

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از توقف عملیات ساخت یک ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز خبر داد.

به گزارش ایلنا،حسین رجبی در این باره گفت: با مکاتبه صورت گرفته از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان، عملیات ساخت یک باب ساختمان به دلیل عدم رعایت اصول ساخت و ساز ناایمن گزارش شده، که بر همین اساس و به منظور بررسی ابعاد موضوع دستورات قضایی لازم صادر شد.

دادستان عمومی و  انقلاب شهرستان تاکستان افزود: بر اساس بررسی‌های فنی و تخصصی از سوی دستگاه‌های متولی، عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز در این ساختمان محرز گردید و دادستانی نیز در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه و به استناد ماده 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون مذکور و از باب احیاء حقوق عامه (ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری)، تا رفع ایرادات و نواقص از عملیات اجرایی ساخت با صدور دستور توقف، جلوگیری به عمل آورد.

وی بیان کرد: پس از رفع کامل ایرادات و رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز و با اعلام نظر اداره راه و شهرسازی شهرستان، ادامه عملیات ساخت ساختمان مذکور بلامانع خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان هشدار داد: دستگاه‌های متولی در حوزه صدور پروانه، نظارت بر عملیات ساخت و ساز نباید از انجام وظایف قانونی خود در ساخت و سازها غافل شوند، زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه و ورود خسارت به جان و مال مردم، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند و قطعاً در صورت اهمال و ترک فعل با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز