خبرگزاری کار ایران

در دو ماهه اول سال ثبت شد؛

تردد 12 هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار / صادرات 750 هزارتن کالای ایرانی از این پایانه مرزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۳۴۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: حدود 12 هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اعلام این خبر افزود: این میزان مسافر آذری و ایرانی بصورت سواره و اتوبوسی از مرز تردد کرده‌اند.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: از ابتدای سالجاری 750 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: این میزان کالای ایرانی توسط 3 هزار و 968 دستگاه کامیون های ایران، آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان، روسیه و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

وثوقی تصریح کرد: محصولات کشاورزی، انواع شیشه، انواع کاشی، سنگ ساختمانی، نئوپان، میل‌گرد، پروفیل و نمک عمده کالاهای صادر شده ایرانی هستند.

وی از افزایش 64 درصدی ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و افزود: در 2 ماه گذشته 93 هزار تن کالا توسط 4 هزار دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزایش 147 درصدی ترانزیت خروجی کالا را یادآور شد و گفت: آب معدنی، ورق گالوانیزه،ورق آهنی ، لاستیک، برنج، چای، سنگ های ساختمانی، کاشی، سیمان و تراکتور عمده کالاهای ترانزیت خروجی هستند.

وثوقی افزود: در مدت یادشده بیش از 21 هزار وسلیه نقلیه اعم از اتوبوس، کامیون و سواری از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 35 درصدی هستیم.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز