خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد؛

صادرات 490 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۳۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: سال گذشته 490 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شد.

به گزارش ایلنا، کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اعلام این خبر افزود: صادرات کالای ایرانی 37 درصد افزایش نشان می دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: سال گذشته 420 هزار تن کالا توسط 18 هزار و 666 دستگاه کامیون ایرانی و 70 هزارتن کالا توسط 3 هزارو 422 دستگاه کامیون آذربایجان، اوکراین، تاجیکستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان ولهستان از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

وثوقی تصریح کرد: سیب زمینی، شیشه انواع، کاشی انواع،  سنگ ساختمانی، نئوپان، میل گرد، پروفیل، نمک، خرما عمده کالاهای صادر شده ایرانی هستند.

وی افزود: سال گذشته 48 هزار تن کالا توسط 22 هزار دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزایش 147 درصدی ترانزیت خروجی کالا را یادآور شد و گفت: آب معدنی، البسه انواع، ورق گالوانیزه انواع، برنج، ورق آهنی انواع، لاستیک انواع،کاشی انواع، سنگ های ساختمانی، کویل ، اتومبیل سواری عمده کالاهای ترانزیت خروجی هستند.

وی با اشاره به تردد بیش از 104 هزار دستگاه کامیون در سال گذشته از پایانه مرزی بیله سوار تصریح کرد: در مدت یاد شده هزارو 66 دستگاه اتوبوس و سواری نیز از این پایانه تردد کرده اند.

وثوقی با بیان اینکه سال گذشته 34 هزار و 884 نفر مسافر از مرز بیله سوار تردد کرده اند افزود: از این تعداد 408 نفرایرانی و 34 هزار و 476 نفر مسافر خارجی است که مسافران ایرانی بصورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد به مقصد باکو نخجوان تردد داشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز