خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد؛

افزایش 61 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۰۸۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش 61 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اعلام این خبر افزود: در 10 ماه گذشته بیش از 405 هزارتن کالا از این پایانه صادر شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: حدود 356 هزار تن کالا توسط 15 هزارو 810 دستگاه کامیون ایرانی و حدود 49 هزارتن کالا توسط 2 هزار و 363 دستگاه کامیون آذری، تاجیستان، قرقیزستان،قزاقستان، گرجستان، روسیه، اوکراین، ترکیه و لهستان از مرز خارج شده است.

وثوقی با بیان اینکه مجموع کل واردات، صادرات، ترازنزیت ورودی و خروجی 10 ماه گذشته یک میلیون تن می باشد افزود: محصولات سیب زمینی، کاشی انواع، شیشه انواع، نئوپان، میلگرد، پروفیل، سنگ های ساختمانی، نمک و خرما عمده کالاهای صادر شده ایرانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات با اشاره به صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز وگفت: در مدت یاد شده 391 هزار تن کالا توسط 17 هزار و 729 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش 153 درصدی داشته است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل آب معدنی، ورق گالوانیزه، لاستیک انواع، البسه انواع،ورق آهنی انواع، کویل، کاشی انواع، اتومبیل سواری، سنگ های ساختمانی و سیمان را عمده کالاهای ترانزیت خروجی عنوان کرد.

وثوقی گفت: در 10 ماه گذشته حدود 85 هزارنفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار به مقصد نخجوان باکو تردد کرده اند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز