خبرگزاری کار ایران

با حضور مراکز علمی برگزیده استان؛

دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان در مجتمع فولاد خراسان گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۰۳۰

با حضور مراکز علمی برگزیده استان، فرماندار و برخی مسئولان شهرستان، دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان در مجتمع فولاد خراسان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مراکز علمی استان با مجتمع فولاد خراسان، با بیان این که سهم تولید دانش‌بنیان در ارزش افزوده محصولات تولیدی کشور ما تا جایگاه بایسته خود، فاصله دارد افزود: مسیر دیگر توسعه دانش‌بنیان صنایع، تاثیرگذاری بیش‌تر صنعت در پرورش فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها است؛ کارورزی دانشجویان در آستانه‌ی فارغ‌التحصیلی در صنعت، یکی از راهکارهای عملی است که در این زمینه باید پیگیری شود.

وی اظهار کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی، پیشگیری از اتلاف آن و ارتقای بهره‌وری مهم‌ترین حوزه‌ای است که با توجه به مسایل ژئوپلتیک و وضعیت تجارت انرژی در جهان باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار نیشابور نیز در این مراسم گفت: پیوند صنعت و دانشگاه، نیازمند این‌گونه اقدامات عملی است و خوشحال‌ایم که با افتتاح این مرکز امروز شاهد گامی مهم و شروع فصلی نو از همکاری بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی کشور با دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیم.

ابوطالب جوان افزود: جوانان دانشمند و‌ استادان فرهیخته، سرمایه اصلی کشور و نظام در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه صنعت و‌ اشتغال‌آفرینی هستند و مجتمع فولاد خراسان یک مجموعه قوی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در استان است و افتتاح این مرکز گامی ارزشمند در این زمینه است.

مدیرعامل فولاد خراسان در این مراسم با هدف همکاری در تحقق شعار تولید دانش‌بنیان با بیان این که ارتباط موثر صنعت و دانشگاه نیازمند تعامل دو سویه دانشگاه و صنعت است، گفت: تامین تجهیزات و نیازمندی‌های صنعت بزرگ فولاد در استان، یک فرصت بزرگ برای تحقق همراهی علم و عمل است.

کسری غفوری با ابراز مسرت از ورود مجموعه‌های علم و فناوری به حوزه‌های معدنی و صنایع مرتبط در خراسان رضوی، افزود: تحقق و عینیت بخشی به منویات رهبر معظم ‌انقلاب در تولید دانش بنیان، نیازمند ورود عملی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما به موضوع ساخت داخل، رفع چالش‌های اصلی صنعت از جمله در حوزه انرژی و کاهش وابستگی به خارج است.

وی از شرکت‌های بزرگ صنعتی به عنوان دانشگاه‌های عملی نام برد و اظهار کرد: فولاد خراسان پتانسیل‌ها، امکانات و زمینه‌های همکاری دوجانبه با مراکز علمی، شرکت‌های دانش بنیان و استادان و محققان را فراهم ساخته و انتظار ما امروز ورود جسورانه دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عرصه رفع چالش‌های صنعت با متد علمی است.

غفوری یادآور شد: مجتمع فولاد خراسان امیدوار است امروز به عنوان یک رویداد تاریخی، آغاز تلاش همه‌جانبه صنعت‌گران و دانشگاهیان و پژوهشگران استان برای تحقق عینی و عملی تولید دانش‌بنیان به معنای واقعی کلمه و به عنوان یکی از اهداف ارزشمند نظام اسلامی باشد. 

وی اظهار داشت: تولید دانش‌بنیان، امروزه از یک دغدغه و موضوعی تئوریک فراتر رفته و به سطحی راهبردی ارتقا یافته است و‌ دانشگاه‌های ما باید بیش از پیش به این موضوع به عنوان یک نیاز راهبردی کشور بپردازند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: وظیفه ما در صنعت فراهم کردن زمینه تحقق این موضوع است و ما در فولاد خراسان بستری کم نظیر برای این اتفاق داریم که امروز با آمادگی کامل از مراکز علمی خواسته‌ایم در این زمینه ورود کنند.

دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان در مجتمع فولاد خراسان، با حضور روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی برگزیده استان و مدیران اجرایی شهرستان و استان به میزبانی مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در این شرکت  صنعتی گشایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز