خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مشهد گزارش می‌دهد؛

حال و هوای نمایشگاه گل و گیاه و بانوان کارآفرین مشهد/مشهد قطب تولید گل در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۹۹

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و نخستین نمایشگاه بانوان کارآفرین مشهد به روز پایانی خود نزدیک می شود و انبوه جمعیت مردم از این نمایشگاه ها در حال بازدید هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قطعا ترویج فرهنگ گیاه­‌پروری و فضای سبز، جلب مشارکت­‌های مردمی در افزایش سرانه فضای سبز و حفظ و حراست از محیط­‌زیست، ترغیب بازدیدکنندگان به نگهداری و پرورش گل و گیاه، آشنایی هرچه بیشتر علاقه‌مندان به گونه‌های متنوع گیاهی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد رقابت سالم بین شرکت‌کنندگان جهت ارتقاء کمی و کیفی تولید از اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی و گیاه مشهد است و این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای ارائه دستاورد‌های تولیدکنندگان در زمینه گل و گیاه و جذب علاقه‌مندان به فعالیت‌های اقتصادی در این زمینه باشد.

زمینه فعالیت شرکت‌کنندگان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد شامل گل‌های آپارتمانی و تزئینی، گل‌های بیرونی، گل رز، گل شانه بریده، گلدان‌های سفالی و پلاستیکی، کود و بذر، ادوات باغبانی و تجهیزات پارکی اعم از میز و صندلی است.

مریم سعادتی یکی از غرفه داران در این نمایشگاه می‌گوید: گیاهان آپارتمانی جایگزین مناسبی برای کسانی که نمی‌توانند گل‌های بهاری را در خانه خود نگهداری کنند، هستند.

وی ادامه می دهد: انواع گیاهان های آپارتمانی می‌توانند بهار را به خانه‌های شما آورده و حال و هوای آن را حسابی عوض کنند. بین گیاهان آپارتمانی سانسوریا، آگلونما، پتوس و فیکوس آلاستیکا همگی گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را در همین نمایشگاه گل و گیاه خریداری کنید.

ثنایی یکی از فرهنگیان بازنشسته در بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار ایلنا می‌گوید: این نمایشگاه فرصتی عالی برای آشنا شدن با گیاهان و خرید گل و گیاه ارزان و خرید گیاه آپارتمانی ارزان است و خرید در همه روزهای نمایشگاه امکان‌پذیر است که با بازدید از نمایشگاه هم می توانید با خیال راحت گیاهان زیبا را تماشا کنید و هم پس از آشنا شدن با گل مناسب آپارتمان خودتان، لیستی تهیه کنید تا برای خرید گل و گیاه ارزان معطل نشوید.

نمایشگاه گل و گیاه همواره از پربازدیدترین  نمایشگاه ها است و همواره با استقبال خوبی از جانب مردم مشهد و غرفه داران مواجه می شود و در بین تمامی نمایشگاه ها شاید پراستقبال ترین باشد. در نمایشگاه گل و گیاه  علاوه بر پارکینگ های نمایشگاه، زمین های اطراف نیز پر می شود و این نشان از استقبال بالای مردم است.

این نمایشگاه برای کسانی که به گیاهان علاقه‌مند هستند یک فرصت مناسب محسوب می‌شود تا بتوانند گل و گیاه مورد علاقه خود را به صورت یک جا و با قیمت مناسب خریداری کنند و همچنین یک فرصت عالی برای تولید کنندگان است که می‌توانند محصولات خود را در معرض دید افراد قرار دهند. 

نخستین نمایشگاه بانوان کارآفرین 

نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین (شهربانو) که زمینه فعالیت‌شان شامل انواع صنایع دستی و سوغات بوده نیز در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است.

در این قسمت از نمایشگاه انواع صنایع دستی، فرشها و گلیم های زیبای سنتی و ترکمن،دست ساخته گچی و سفالی،شمعها و روغن های گیاهی و معطر،غذاهای خوشمزه محلی ،عروسکهاییبه شکل پدر بزرگ و مادربزرگ که مورد استقبال زیاد قرار گرفته بودند را به راحتی می‌توان خریداری کرد.

یکی از زیباترین قسمت های این نمایشگاه  دست ساخته های بچه های ناشنوا و کم شنوا است که ارتباط آنها با زبان اشاره با مشتریان بسیار جالب و تاثیر گذار است و البته پوشش و لباس‌های سنتی اغلب غرفه‌ها هم حال و هوای زیبایی به فضای نمایشگاه داده است.

یکی دیگر از امکانات و برنامه‌های جالب، اجرای برنامه ها و جنگ شادی بر روی سکوی نمایشگاه می‌باشد که برای رفع خستگی خانواده ها تدارک دیده شده است.علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ با مراجعه به محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد از این نمایشگاه بازدید کنند.

شهردار مشهد در حاشیه بازدید از نوزدهمین دوره  نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و نخستین نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین سراسر کشور با بیان اینکه مشهد یکی از قطب های تولید گل وگیاه در کشور است، تاکید کرد که شهرداری مشهد تلاش می کند تا از این بازار حمایت کند.

سیدعبدالله ارجائی اظهار کرد: تولید گل وگیاه از بعد صنعتی دارای ضریب بازدهی زیادی است و خوشبختانه مشهد یکی از قطب های تولید گل و گیاه است و مبنای شهرداری نیز حمایت از تولیدکنندگان خرد و عمده در این صنعت است. 

وی ادامه داد: امیدوارم با حرکت های این چنینی و تداوم آن، همراه با ایجاد بازار رقابتی، بتوانیم گل و گیاه را در عرصه های مختلف تولید و به شکوفایی این صنعت کمک کنیم.

شهردار مشهد یکی از اقدامات حمایتی شهرداری را خرید بیش از ۱۸میلیون بوته گل در بهار۱۴۰۱ بیان کرد و افزود: خرید این میزان بوته گل، باعث زینت بخشی به خیابان ها و میادین شهر مشهد بود و نیز رونق خوبی برای بازار گل و گیاه مشهد و کشور ایجاد کرد.

ارجائی درباره اشتغال بانوان بیان کرد: یکی از اقشاری که اشتغال آن ها نیازمند توجه جدی است، بانوان، به ویژه بانوان سرپرست خانوارند. بنابراین امیدواریم به کمک دولت زمینه ای را فراهم کنیم تا این بانوان تولیدات راحت تری در منزل و بازار در دسترس تری برای فروش داشته باشند و برپایی نمایشگاه گل و گیاه دعوت از شهروندان برای مهربانی و سخاوتمندی بیشتر است و باید از ابزار نمایشگاه گل و گیاه استفاده کنیم تا مشهد شهر زیبایی باشد و حال و احساس خوبی به شهروندان منتقل کند.

این نمایشگاه از ۲۶ لغایت ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن‌های فردوسی، بهار، انوری، ابوسعید، مولوی و تالار B ۱ و B ۲ نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز