خبرگزاری کار ایران

نهمین نمایشگاه چاپ در مشهد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۸۹۵

نهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، امروز ۲۶ آبان ماه از ساعت ۱۷:۳۰ افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی در مشهد گفت: نهمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز آغاز خواهد شد، بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ امکان‌پذیر خواهد بود و همچنین نمایشگاه مذکور به مدت چهار روز از ۲۶ تا ۲۹ آبان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با این نمایشگاه برخی از نمایشگاه‌ها با رویکردی تخصصی در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به نمایشگاه کشاورزی، ساختمان، ماشین‌آلات اشاره کرد؛ بنابراین اغلب مخاطبان چنین نمایشگاه‌هایی مخاطبان تخصصی و علاقه‌مند به موضوع نمایشگاه خواهند بود، نمایشگاه صنعت چاپ نیز نمونه‌ای از نمایشگاه‌های تخصصی به شمار می‌رود که مخاطبان آن افراد متخصص در این حوزه هستند که شامل افراد فعال در حوزه چاپ و افرادی که از محصولات چاپی استفاده می‌کنند، می‌شود تا بتوانند از دستاورد‌های جدید و تولیدات سال گذشته اطلاعاتی کسب کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در چند سال گذشته جذابیت جدیدی در صنعت چاپ ایجاد شده که در ارتباط با صادرات محصولات چاپی است. بر اساس آمار و سوابق صادرات صنعت چاپ خراسان رضوی، صادرات صنعت چاپ در سال ۹۶ کمتر از ۵۰ میلیارد تومان بوده است؛ در حالی که با توجه به استقبال خوب صادرکنندگان و کشور‌های همسایه، کیفیت محصول تولیدی در خراسان رضوی و خدمات ارزان‌قیمتی که متناسب با تغییرات و تبادلات ارزی ایجاد شده، این رقم در پایان سال ۹۹ به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

تحفه‌گر بیان کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تلاش کرده‌ایم زمینه گسترش این فعالیت‌ها فراهم و صدور مجوز‌ها تسهیل شود. به تبع این اقدام از صادرات غیرقانونی برخی محصولات پیشگیری می‌شود که خوشبختانه تا حد زیادی در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم؛ بنابراین صادرات کالا و محصولات چاپی یکی دیگر از دستاورد‌های نمایشگاه‌های صنعت چاپ در استان‌ها و به ویژه استان خراسان رضوی است .

وی تصریح کرد: در آخرین دوره‌ای که در سال ۹۸ برگزار شد، تیم‌هایی از کشور‌های همسایه مانند افغانستان، ترکمنستان و همچنین سلیمانیه عراق برای آشنایی با صنایع چاپی استان در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و بر این اساس قرارداد‌هایی نیز منعقد شد. با توجه به اینکه بخش عمده مخاطبان این نمایشگاه در حوزه محصولات مواد غذایی هستند، بر اساس تصمیمی که توسط ستاد برگزاری نمایشگاه امسال اتخاذ شد، این نمایشگاه در کنار نمایشگاه محصولات غذایی برگزار می‌شود تا ارتباط نزدیکی میان تولیدکنندگان محصولات غذایی و تولیدکنندگان محصولات چاپی برقرار شود و پتانسیل‌های موجود در هر ۲ بخش مورد استفاده قرار گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با توجه به رویکرد نظارتی خود بخش نظارت بر چنین نمایشگاه‌هایی را بر عهده دارد و مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فرهنگی را صادر می‌کند. در حال حاضر ۳۱۷ مرکز در خراسان رضوی به تولید و چاپ محصولات چاپی و بسته‌بندی مشغول است. از این رو مجموعه‌های مرتبطی که از آمادگی لازم برخوردار بود، در این نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز