خبرگزاری کار ایران

‍ برگزاری دهمین جشنواره ادبی چلّه‌ی چارانه در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۹۲۰

همزمان با بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری برای دهمین سال جشنواره ادبی چلّه چارانه؛ حفظ و بیان مفاهیم رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری با اهتمام آموزش و پرورش در نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور گفت: با هدف آشنایی بهتر دانش آموزان با مفاخر و مشاهیر، احترام و حفظ میراث ماندگار پیشینیان، پرورش هویت ملی، هم گامی اولیا و مربیان با دانش آموزان و مشارکت آنان در طرح و برنامه ها، تقویت و گسترش نشاط و شادابی، پرورش هوش کلامی، بهبود سواد خواندن و افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان جشنواره چلّه چارانه با اهتمام گروه های آموزشی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور برای دهمین سال پیاپی در دبستان‌های نیشابور برگزار شد.

مهدی بهمدی گفت: ۴۰ رباعی خیام با مشورت کارشناسان مختلف بررسی و انتخاب شده که اجرای آن پس از ضبط و تکثیر بر روی سی دی برای خوانش صحیح در اختیار خانواده‌ها و معلمان قرار گرفته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف در این جشنواره دانش آموزان دوره اول ابتدایی می باشند که در سطح آموزشگاه بیش از ٢ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز شرکت کرده و از این میان، ٢۵٠ نفر به مرحله پایانی جشنواره راه پیدا کرده اند که مراسم پایانی در روز ٢٨ اردیبهشت در سالروز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در باغ مصفای خیام برگزار می شود.

بهمدی با بیان اینکه داوران شامل شاعران، کارشناسان ارشد ادبیات و معلمان ابتدایی هستند تصریح کرد: این جشنواره از سوی معاونت آموزش ابتدایی، کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی دوره ابتدایی برای دهمین سال پیاپی برنامه ریزی  و در حال اجرا است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیشابور عنوان کرد: تلاش ما این است که نیشابور در آینده به قطب ادبی بدل شود و در پایان این جشنواره دانش‌آموزان بتوانند مفاهیم کلی رباعیات را در حد دوره ابتدایی بیان کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز