خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

برگزاری رویداد پژوهشی «دامغان، نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ»

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۷۴۱

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری رویداد پژوهشی «دامغان، نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ» در تاریخ ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی افزود: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تشکل مردم‌نهاد خانه تسنیم دامغان در هفته میراث‌فرهنگی، میزبان رویدادی با عنوان «دامغان نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ» در دانشگاه دامغان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان ادامه داد: در این گردهمایی، صاحب‌نظران کشوری حوزه‌های باستان‌شناسی، تاریخ، معماری و مرمت، پژوهش هنر، اسطوره‌شناسی و میراث‌فرهنگی حضور دارند.

قاسمی با بیان اینکه دامغان با برخورداری از آثار متعدد تاریخی و باستانی، کهن شهر ناشناخته ایران است، گفت: دانشگاه دامغان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، شهرداری و شورای اسلامی شهر دامغان در اجرای این همایش مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: تجلیل و قدردانی از اسماعیل یغمایی و مراسم تعیین نام رسمی و رونمایی از شمایل طلایی شاخ قوچ تپه‌حصار از برنامه‌های این همایش است.

قاسمی استفاده از دیدگاه‌های فنی و علمی اساتید و صاحب‌نظران را در شناسایی و مرور ظرفیت‌ها و کاستی‌های فنی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: این رویداد نقطه آغازی بر اتفاقات موثر آینده در بدنه اجتماعی و تصمیم‌ساز شهر دامغان باشد.

وی یادآور شد: دامغان از هزاران سال قبل تا به امروز، مهد زندگی انسانی و نظاره‌گر اتفاقات بزرگ تاریخ بوده و عمق هویت تاریخی و فرهنگی این شهر در مستندات و پژوهش‌های بی‌شماری نهفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز