خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از ٩ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۶۷

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور از کشف بیش از ٩ هزار و ٧٠٠ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق توسط کارشناسان اداره نظارت بر آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو این شهرستان در سال ١۴٠٠ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید خجسته پور در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق، این اقلام توسط کارشناسان اداره نظارت بر آرایشی و بهداشتی معاونت در بازرسی از فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح شهر کشف و توقیف شد.

وی افزود: عرضه هرگونه کالاهای سلامت محور که فاقد برچسب اصالت باشد غیرمجاز بوده و در همین راستا در سال گذشته بیش از ٩ هزار و ٧٠٠ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ٩٨٢ میلیون ریال کشف و توقیف شده است.

وی با هشدار درخصوص استفاده از کالاهای قاچاق سلامت محور تأکید کرد: واردات کالا فرآیند و روند تعیین شده‌ای از سوی وزارت بهداشت دارد تا نحوه ورود کالای مورد نظر به کشور، دما و شرایط نگهداری آن کنترل شود و برچسب اصالت کالا نیز ابزاری است برای مصرف‌کننده که تضمین می‌کند کالای اصیل خریداری کرده و شخص، شرکت و یا نهادی پشت کالا وجود دارد که پاسخگوی وضعیت سلامت آن است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: شهروندان هنگام خرید یک فرآورده آرایشی و بهداشتی وارداتی به برچسب یا شناسه اصالت کالا توجه و برای اطمینان از اصالت کالاهای سلامت محور کد ١۶ رقمی شناسه اصالت را به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ پیامک کنند یا از طریق سایت TTAC.ir و یا اپلیکیشن (نرم افزار TTAC) قابل نصب روی تلفن های همراه هوشمند استعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز