خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی:

طرح پزشک خانواده تا پایان دولت دوازدهم در کشور اجرا می شود/ مشکل کمبود دارو نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۰۸۹

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی از اجرای کامل طرح پزشک خانواده تا پایان سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت شهری روستایی حاج مصطفی آشوری شهر سورک در جمع خبرنگاران، استان مازندران را یکی از استان‌های پیشگام در اجرای طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع و تهیه پرونده الکترونیکی برشمرد و اظهار کرد: طرح پزشک خانواده یک ردیف مستقل دارد که ممکن است از منابع این ردیف، بهره‌برداری درست و منطقی نشده باشد.

وی پزشک خانواده را جزء جدانشدنی نظام سلامت برشمرد و عنوان دروازه‌بان نظام سلامت را به آن داد و افزود: هرگونه هزینه در توسعه طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع، سرمایه محسوب می‌‌شود.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی تأکید کرد که ایستاده‌ایم تا همه هزینه‌های این طرح را به عنوان یک سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده تقبل کنیم زیرا صرفه‌جویی قابل توجه‌ای خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه مصمم هستیم طرح پزشک خانواده را به عنوان به‌جامانده‌های قانونی در سراسر کشور اجرا کنیم، از اجرای طرح پزشک خانواده تا  80 درصد تا اواسط سال 98 و از اجرای کامل آن تا پایان سال 98 خبر داد.

نمکی در پاسخ به سؤالی در خصوص فرار مالیاتی برخی پزشکان گفت: معتقدیم همکاران طبیب ما زحمات زیادی می‌کشند گرچه ممکن است در هر حرفه‌ای افرادی را داشته باشیم که آن‌چه را که باید در حق مردم ادا نمی‌کنند اما من معتقدم جامعه پزشکی در تمام سخت‌ها صادقانه در کنار مردم بودند. اگر خطا و کم‌خدمتی است باید جبران کرد.

وی ادامه داد: فرار از مالیات اجحافی است که ما نیز به آن معترض هستیم و در مجلس شورای اسلامی باید با یک نگاه قدرشناسانه به جامعه پزشکی نگاه کند.

نمکی افزود: ممکن است در میان همکاران فرار مالیاتی دلشته باشیم اگر قرار است در این رابطه پروژه‌ای انجام شود، باید برای همه اقشار طراحی شود و هیچ حرکتی نباید باعث این شود که ما به جامعه القا کنیم که پزشکان ما خطاکار هستند.

وی با رد شائبه کمبود داروهای مهم در کشور تصریح کرد: ما به مردم این بشارت را می‌دهیم که هیچ دارویی در کشور کمبود نداریم و اگر دارویی کم است به سازمان غذا و دارو اطلاع داده شود.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: شرکت‌های دارویی بسیج شدند تا داروهای مردم را تأمین کنند و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

نمکی اعلام کرد که تا پایان سال آینده در صنعت دارویی کشور هیچ مشکل دارویی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز