خبرگزاری کار ایران

هشدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره آسیب جدی به جنگل‌های زاگرس؛

احمدزاده : اگر همکاری‌ نشود به طور حتم جنگل‌های استان نابود می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۵۲۲

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل های بلوط این استان گرفتار آفت پروانه های جوانه خوار و برگ خوار شده اند و تلاش برای مبارزه با آن آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سیدعلی احمدزاده" در دیدار علینقی حیدریان معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل های کشور و رستمانی مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات این سازمان، تاکید کرد: با توجه به شدت گسترش این آفت و پیش از اینکه به بحران تبدیل شود باید در سطح ملی و استانی برای مقابله با آن چاره اندیشی بهتری شود.

وی با اظهار تأسف از شیوع این آفت در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: بخش‌هایی از جنگل‌های باشت، کهگیلویه، گچساران و چرام دچار این آفت شده اند که متاسفانه شدت آن زیاد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه ریزی لازم در استان برای مبارزه با این آفت آغاز شده، خاطرنشان کرد: نیازمند کمک های مالی و تجهیزات بیشتر از سازمان جنگل ها و مدیریت بحران کشور هستیم.

احمدزاده از وعده تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای مقابله با آفت جوانه خوار بلوط‌های جنگلی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و ادامه داد: مبارزه و سمپاشی در کانون اصلی این آفت در استان به زودی شروع اما به علت سخت گذر و کوهستانی بودن منطقه نیاز به کمک و پشتیبانی هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، خشکسالی‌های پی در پی، تعرض به منابع جنگلی ، گرد و غبار و آتش سوزی ها را از دیگر بلایای جنگل ها عنوان و یادآورشد: اگر همکاری‌های لازم از سوی سازمان‌های مرکزی با استان نشود به طور حتم  جنگل ها نابود شده و به محیط زیست استان آسیب های جدی وارد می شود.

احمدزاده از مسئولان سازمان جنگل های کشور خواست تا این موضوع مهم را در کمیته بحران کشور مطرح و مورد بررسی قرار دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز