خبرگزاری کار ایران

استاندار :

شرمنده‌ام بگویم کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول خودکشی را در کشور دارد/ گچساران، شهرستان ویژه انرژی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۸۸۵

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اظهار نگرانی خود از آمارهای خودکشی در این استان، اظهارداشت: شرمنده ام بگویم که استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول خودکشی را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در نشست رسانه ای گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد سراسر شیعه هستند اما واقعا شرمنده ام که بگویم که این استان رتبه اول خودکشی را دارد و یک حرف ناامید کننده باعث خودکشی یک دختر یا پسر نوجوان و جوان می شود.

وی با بیان اینکه در یکی از مناطق استان، دختری بخاطر اینکه نتوانسته است ادامه تحصیل بدهد دست به خودکشی زد، یادآورشد: در پیچاب باشت، مورزرد زیلایی و دیشموک کهگیلویه اکنون محرومیت بیداد می کند‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه ها حرف های ناامید کننده منتشر نکنند و امید ایجاد کنند تا جوانان و نوجوانان به آینده امیدوار شوند.

احمدزاده با تاکید براینکه از دروغ پردازی های رسانه ای گلایه داریم و رسانه ها نباید برای افکار عمومی ذهنیت سازی شود.

وی گفت: توان تغییر وضعیت موجود را داریم و البته نیازمند حمایت فراوان دولت هستیم و از رسانه ها انتظار داریم ما را کمک کنند و با حرف های ناامید کننده، مدیران و تیم مدیریتی را به حاشیه بکشانند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که فقر و محرومیت در برخی از نقاط این استان بیداد می کند، اظهارداشت: در مورزرد زیلایی بویراحمد در ۱۸ پاره روستا، ماشین های کمک دار فقط توان حرکت دارد و چهار ماه است راه ارتباطی ندارند.

احمدزاده در ادامه از تبدیل شهرستان گچساران این استان به شهرستان انرژی خبرداد و اظهارداشت: پیگیر هستیم که شهرستان گچساران تبدیل به یک شهرستان ویژه انرژی تبدیل شود.

احمدزاده گفت: به دنبال این هستیم که شهرستان گچساران تبدیل به یک شهرستان ویژه انرژی شود و این تبدیل می تواند بسترساز اشتغالزایی بالایی از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه با تبدیل شدن شهرستان گچساران به شهرستان انرژی بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری اقتصادی در این شهرستان سرمایه گذاری خواهند کرد، یادآورشد: شهرستان گچساران از منابع خدادادی فراوانی در حوزه انرژی برخوردار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر هیأت دولت به استان بین ۲۲ تا ۲۶ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شد اما ۲۲ هزار میلیارد تومان دیگر از رئیس جمهور درخواست کرده ایم که به استان تخصیص داده شود.

احمدزاده با تشریح برخی آمارها و برنامه های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده، خاطرنشان کرد: در سفر به دیشموک، طرحی را با اعتبار ۵۰۰  میلیارد تومان جهت پمپاژ آب ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این بخش شروع می کنیم.

وی گفت: سد آبریز کهگیلویه بزرگ مجوزهای لازم را دریافت کرده ایم و اعتبارات آن بزودی از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز