خبرگزاری کار ایران

یک مسئول تاکید کرد:

ضرورت تقویت امکانات آموزشی در دانشگاه‌ها / همچنان با کمبود پزشک در اردبیل مواجه‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۴۳۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با وجود حدود یک هزار پزشک عمومی، ۴۷۶ پزشک متخصص و ۹۲ پزشک فوق تخصص همچنان با کمبود پزشک در استان مواجه هستیم.

 به گزارش ایلنا، علی محمدیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در دیدار با استاندار اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، حدود 4 هزار دانشجو، ۱۲۷ رزیدنت، ۹ دانشکده در ۳۹ کد رشته و حدود ۴۰۰ هیئت علمی وجود دارد و دانشجویانی از پاکستان و عراق نیز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: مهمترین چالش در حوزه آموزش دانشگاه، افزایش پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی است که امسال موظف به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو هستیم در حالیکه از نظر امکانات آموزشی در تنگنا هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر در حوزه درمان با ۱۲ بیمارستان، 2 هزار و 366 تخت بیمارستانی، ۱۰۵ تخت آی سی یو، ۵۱ تخت سی سی یو، ۸ تخت آی سی یو اطفال، ۳۵ تخت آی سی یو نوزادان و ۱۱۳ تخت دیالیز در خدمت هم استانی ها هستیم.

محمدیان اردی بیان کرد: با وجود حدود یک هزار پزشک عمومی، ۴۷۶ پزشک متخصص و ۹۲ پزشک فوق تخصص همچنان با کمبود پزشک در استان مواجه هستیم.

این مسئول اذعان کرد: بیماری کرونا باعث آسیب شدید به زیرساخت‌های تجهیزاتی، ساختمانی، اعتباری و نیروی انسانی دانشگاه شد بطوریکه بعنوان مثال، دستگاه سی تی اسکنی که قرار بود در طول ۱۵ سال ۱۰۰ هزار سی تی اسکن انجام دهد در طول دو سال حدود ۱۰۵ هزار سی تی اسکن انجام شد.

وی در پایان گفت: در طول دو سال شیوع کرونا، حدود ۶۳۶ هزار مراجعه سرپایی، حدود ۲۸۰۰ فوتی، حدود ۳۰۰ هزار ترخیصی، حدود ۳۴ هزار بستری و حدود ۱۲۵ هزار آزمایش PCR انجام شده که بدلیل همین بیماری، شاخص‌های بهداشتی درمانی در طول دو سال افت پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز