خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۳۸ درصد بودجه شورای شهر مشهد به محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۱۳۳

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال توسعه متوازن شهری است گفت: ۳۸ درصد از اعتبارات و بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن موحدیان گفت: توسعه و پیشرفت کشور مرهون زحمات و تلاش‌های قشر کارگر است و باید سپاسگزار این عزیزان باشیم.

موحدیان در ادامه توجه ویژه شورای ششم به حاشیه شهر مشهد سخن گفت و اظهار کرد: براساس همین نگاه، اولین مصوبه شورای شهر، تصویب پروژه‌های زودبازده و محرک توسعه در محلات هدف بازآفرینی و مناطق کم‌برخوردار بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، تسهیل زیارت و دسترسی سریع به حرم مطهر را دیگر دغدغه مدیریت شهری و شورای ششم دانست و گفت: خوشبختانه خط یک و دو قطارشهری  فعال و درحال خدمت‌رسانی هستند. یکی از خطوط مهم دیگر که عملیات حفاری آن درحال اجرا است، خط ۳ بوده که امیدواریم فاز یک آن، حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) در این دوره به بهره‌برداری برسد.

موحدیان با اشاره به عزم جدی شورای ششم برای توجه به حاشیه شهر، افزود: مدیریت شهری به دنبال توسعه متوازن شهری است و براساس همین نگاه، ۳۸ درصد از اعتبارات و بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به حاشیه شهر اختصاص یافت.

موحدیان از توجه ویژه شورای ششم به مقوله تحکیم خانواده سخن گفت و تصریح کرد: مدیریت شهری خود را موظف می‌داند که در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص گام بردارد و آنها را عملیاتی کند؛ برهمین اساس، برای نخستین بار، کمیسیون ویژه بانوان و خانواده در شورای شهر تشکیل شد و ۸۰ میلیاردتومان اعتبار نیز به این حوزه اختصاص یافت.

موحدیان گفت: به همت کمیسیون ورزش و جوانان و حوزه تربیت بدنی شهرداری، کار بزرگی در شب‌های ماه مبارک رمضان شکل گرفت و تعداد زیادی از جوانان این شهر در مسابقات مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند و فضای بانشاطی محقق شد.

وی با اشاره به معضل بیکاری، تصریح کرد: ایجاد اشتغال در گرو سرمایه‌گذاری است و همه معتقدیم باید تعامل خوب و سازنده‌ای با سرمایه‌گذاران داشته باشیم؛ امیدواریم این همکاری موجب تسهیل در زیارت هم بشود.

موحدیان افزود: ترافیک، کمبود سرانه‌های خدماتی و تفریحی، سیما و منظر شهری، اداره گران شهر، اطاله فرآیند صدور پروانه و پایانکار  دیگر مسائل و معضلات شهری است که شورای شهر و مدیریت شهری سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌‎های مناسبی در این حوزه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به تعامل با آستان قدس رضوی و تلاش شهردار که سبب شد ۲۰ هکتار از اراضی مشهد در اختیار شهرداری قرار گیرد، گفت: امیدواریم بتوان در تعامل با وزارت راه و شهرسازی بتوانیم در این اراضی مسکن ارزان قیمت بسازیم.

موحدیان در پایان اشاره‌ای هم به توافقات صورت گرفته برای جابجایی پادگان ارتش داشت و گفت: خوشبختانه با این اقدام ارزشمند شاهد گره‌گشایی از یکی از معضلات ترافیک شهری می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز