خبرگزاری کار ایران

شکستگی سیل بند یزد عامل سیل در شهر یزد بود/سیل بندهای یزد ضعیف شده و نیاز به استحکام دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۴۹۴

استاندار یزد علت آبگرفتگی وسیع معابر شهر یزد به دنبال بارندگی عصر شنبه را شکستگی سیل بند روبروی پارک کوهستان دانست و گفت: این موضوع باعث شد تا آب به سمت شهر بیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شروع باران از عصر روز گذشته در یزد حادثه ای طبیعی را رقم زد لذا ستاد مدیریت بحران با شروع بارش رگباری در مرکز استان و شهرستان‌ها فعالیت ستادی خود را آغاز کرد.

وی با بیان از روز گذشته که بارندگی آغاز شد تمام دستگاه های امدادی پای کار امدند و تا صبح برای بازگشایی محورها و معبرهای شهری تلاش کردند که به نتیجه هم رسید گفت: سیل بندهای یزد ضعیف شده و نیاز به استحکام دارد که برای این موضوع نیز اقدام شده است.

استاندار یزد با اشاره به بی سابقه بودن این بارش با حجم بالای آب و سرعت بارش در کمترین زمان عنوان کرد: خیلی از جاها در سیل بندها دچار آسیب شدیم و تمام تلاش ما این بود که بندها را ترمیم کنیم و از خسارت بیشتر جلوگیری کنیم.

وی با ابراز تاسف از چنین وضعیتی و خسارتی که به مردم وارد شد اضافه کرد: اکیپ های شهرداری در مبادی اصلی در حال کنترل مسیر بودند و تعدادی از تیم های امدادی نیز به کار تخلیه منازل مردم از حجم آب وارد شده پرداختند تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

فاطمی با بیان اینکه همه معاونت های استانداری و شهردار و دستگاه های خدمات رسان موارد پیش آمده در ستاد بحران را بررسی و دنبال کردند اظهار داشت: خسارت وارد شده در شهر و استان نیازمند ارزیابی و محاسبه دقیق است که به محض روشن شدن میزان آن اعلام و برای تامین آن اقدام می شود.

ضعف عینی مدیریت بحران استان

به گزارش خبرنگار ایلنا، ضعف عینی مدیریت بحران استان در پیش بینی حجم وسیع بارندگی و آب گرفتگی و عدم اتخاذ تدابیر لازم، باعث بروز خسارت گسترده به مردم شد به طوری که خودروهای زیادی در معابر مختلف دچار آب گرفتگی شدند و حتی در پل شهدای اصناف، پل دخمه و پل سرداران شهید دست کم 20 خودرو دچار حادثه شده و به زیرآب رفتند.

 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز