خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

موردی از هجوم ملخ صحرایی به مزارع و مراتع گلستان مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۷۸۵

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون موردی از هجوم‌ ملخ صحرایی در گلستان مشاهده نشده است ولی احتمال زیاد تا دوهفته آینده با تراکم بالای ملخ در استان مواجه خواهیم بود.

کیانوش حق نما در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: ۴۹ هزار هکتار از مراتع استان را تحت پایش قرار دادیم که بعد از بررسی ها  متوجه شدیم حدود ۲۷۰ هکتار نیاز به مبارزه با آفت ملخ های مراکشی دارد.

وی ادامه داد: از این ۲۷۰ هکتار که برای مبارزه با ملخ مراکشی در نظر گرفته ایم ۲۲۰ هکتار در شهرستان مراوه تپه، ۲۵ هکتار در شهرستان آزادشهر و ۵ هکتار در گنبدکاووس قرار دارد.

حق نما بیان کرد: وجود ملخ درگلستان سابقه ۹۰ ساله دارد و مسئولین استانی باید هرساله بودجه ای برای این مشکل در نظر بگیرند. از طرف سازمان حفظ نبات کشور درسال گذشته ۵ تن سم دریافت کردیم ولی درسالجاری هنوز کمکی  به دست ما نرسیده است ولی پیگیر هستیم.

وی بیان کرد: تاکنون موردی از ملخ های صحرایی دراستان شناسایی نشده است پس از بررسی هایی که انجام دادیم طی دوهفته آینده بارندگی خوبی داشته باشیم و یک خروجی با تراکم بالای ملخ مراکشی دراستان شاهد خواهیم بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: ستاد ملخ در گلستان تشکیل شده که منابع طبیعی، مرزبانی، مدیرت بحران، عشایری و دستگاه داخلی جهادکشاورزی عضو این ستاد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز