خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

مرمت بنای تاریخی گراند هتل قزوین از سرگرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۰۰۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: بنای تاریخی گراندهتل با هدف تکمیل پروژه مرمت، احیاء و بهره‌برداری مدت معین در آینده نزدیک توسط صندوق توسعه صنایع‌ دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌بردای از اماکن تاریخی کشور به مزایده گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: بنای تاریخی گراندهتل از آثار ارزشمند مربوط به دوره قاجار در قزوین است که عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و مرمت آن با مشارکت صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور و واگذاری پروژه به یک شرکت سرمایه‌گذاری به عنوان مجری طرح از اوایل آبان‌ماه سال ۹۸ آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: در این پروژه اقدامات اولیه مرمتی و استحکام‌بخشی بنا با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد انجام شد که با اقاله قرارداد توسط سرمایه‌گذار، ادامه پروژه متوقف شد.

وی افزود: این بنای تاریخی با هدف حفظ، احیا و تکمیل مرمت در تازه‌ترین دور از مزایده صندوق که در آینده نزدیک اجرا خواهد شد برای واگذاری به سرمایه‌گذار جدید به مزایده گذاشته خواهد شد.

خزائلی با بیان اینکه تا کنون بناهای تاریخی سعدالسلطنه، گرمابه تنکابنی و خانه‌های یزدی، بهروزی، اسدی و زینعلی در قزوین با مشارکت صندوق به بخش خصوصی واگذار شده، ادامه داد: در سال پیش‌رو تحول چشمگیری را در حوزه سرمایه‌گذاری با همراهی بخش خصوصی در استان شاهد خواهیم بود و  امیدواریم با توجه به ظرفیت استان در زمینه دارا بودن بنا‌های تاریخی واجد شرایط واگذاری بتوانیم با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی این بنا‌ها را واگذار و زمینه نگهداری بهینه، مرمت و احیای آن‌ها فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز