خبرگزاری کار ایران

تبدیل گورستان قدیمی شهر هرسین به فضای سبز

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۸۴۹

شهردار هرسین گفت : گورستان قدیمی شهر هرسین که در مرکز شهر قرار دارد ، در صورت اخذ مجوز‌های قانونی به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،علی نورعلی افزود: برای عبور و رفت و آمد شهروندان در حال حاضر عملیات اجرا و راه‌اندازی معبر در گورستان قدیمی هرسین به عرض ۱۲ متر و طول حدود ۱۰۰ متر با اخذ مجوز‌های قانونی انجام شده است.

وی ادامه داد: در پی اجرای عملیات خاکبرداری این منطقه اجرا کنندگان طرح ، به برخی استخوان‌هایی که بالغ بر ۸۰ سال قدمت دارند برخورد کردند که بلافاصله با دستور دادستانی و اعزام ناظر شرعی از دفتر امام جمعه با احترام ،  به مکان مناسب منتقل و دفن شدند.

علی نور‌علی  افزود: طبق قوانین، شهرداری می‌تواندگورستان‌های متروک را تصرف کند ولی با توجه به اینکه مالکیت این زمین مشخص است برای اینکه در این منطقه بتوانیم بوستانی بنا کنیم پیگیر دریافت مجوز‌های قانونی هستیم.

  شهردارهرسین گفت : در سال‌های گذشته حدود ۵۰ درصد از این قبرستان تبدیل به بوستان شده است.

علی نورعلی افزود: با توجه به اینکه این گورستان هم اکنون در متن شهرستان واقع شده هدف شهرداری ساماندهی فضای سبز شهری و زیبا سازی مکان‌های عمومی است.

وی افزود: از اواخر سال ۱۳۴۰ در این مکان به واسطه این که در مرکز شهر هرسین واقع شده بود متوفایی دفن نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز