خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد؛

تحقق رشد فارس با حضور بخش خصوصی محقق می شود/ امنیت سرمایه گذار در اولویت است/ عزم جدی دولت در رفع موانع تولید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۶۴۴

استاندار فارس با تاکید بر عزم استانداری برای توسعه و پویایی استان فارس گفت: برای تحقق رشد ۸ درصدی استان فارس، توان دولت کافی نیست و ورود بخش خصوصی را می طلبد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در «ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری» ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین با اشاره به آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: در شش ماه گذشته عمده تلاش ها در حوزه اقتصادی بود که به عنوان وظیفه شرعی در اولویت قرار گرفت. 

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به رفع موانع تولید در سال گذشته باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری، افزود: هر هفته جلسه شورای سرمایه گذاری و کارگروه رفع موانع تولید در استانداری فارس برگزار می شود تا از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گره‌گشایی شود.

ایمانیه با بیان اینکه پنجره واحد در بخش‌های مختلف ایجاد شده است، گفت: در شهرک‌های صنعتی نیز برای راحتی بخش خصوصی و صنعتگران، پنجره واحد متمرکز ایجاد خواهد شد. 

استاندار فارس مشکلات مختلف دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا  شهرستان‌ها به تدریج دارای پنجره واحد شوند و شاهد کاهش رفت و آمد به مرکز استان باشیم.

نماینده عالی دولت در فارس، حمایت از راه اندازی کارخانجات تعطیل را جزو اولویت های استان دانست و تاکید کرد: تا ۱۵ اردیبهشت ماه اداره کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس لیست صنایعی که نیمه تمام مانده و یا تعطیل شده‌اند را از طریق رسانه‌ها و بیلبوردها معرفی و فراخوان عمومی برای سرمایه گذاری اعلام خواهد کرد.

ایمانیه تصریح کرد: با تلاش های مجدانه دستگاه‌های اجرایی، امسال شاهد بزرگترین جهش در صنعت فارس خواهیم بود و تکمیل صنایع نیمه کاره باعث تسریع در رشد و توسعه است.

وی اولویت استانداری فارس در بخش کشاورزی را اصلاح الگوی کشت و افزایش کشت گلخانه‌ای اعلام کرد و افزود: به دلیل کم آبی اولویت با کشت گلخانه‌ای خواهد بود و ۴ هزار هکتار گلخانه جدید برای بهبود وضعیت کشاورزی استان توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ایجاد می‌شود.

استاندار فارس ایجاد قرارگاه آب را یکی از مهم‌ترین اقدامات استانداری در راستای حل مشکلات آب در استان برشمرد و با اشاره به ظرفیت بخش گردشگری فارس، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ظرفیت بالقوه گردشگری استان فارس، برنامه ریزی و اقدامات خوبی در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به رایزنی با وزرای مرتبط برای راه اندازی کارخانه های نیمه تعطیل، گفت: تسهیلات کاغذ سازی زاگرس در حال تحقق است و امیدواریم تا پایان سال جاری، خط تولید مقوا و کاغذ تحریر راه اندازی شود.

ایمانیه از ایجاد «کارگروه حمایت از امنیت سرمایه گذاری» در استانداری فارس با حضور دستگاه‌های امنیتی خبر داد و خاطرنشان کرد: به شکل جدی به عنوان وظیفه شرعی از سرمایه گذار حمایت خواهیم کرد چرا که بدون آن، اشتغال دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین معضلات امنیتی در این کارگروه مطرح خواهد شد.

وی انتصابات مدیران و مسئولان را مورد توجه قرار داد و گفت: تلاش کردیم تا مدیران قوی تر از مدیران قبلی در پست های مدیریتی منصوب شوند؛ اما این موضوع نادیده انگاشتن تلاش های مسئولان پیشین نیست.

استاندار فارس، همکاری خوب وزارتخانه ها را مورد توجه قرار داد و گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، فعال کردن مجموعه ۳۰۰ هکتاری شهرک دارویی در بخش بیضا و سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی صورت خواهد پذیرفت؛ یکی از فازهای بیمارستان سرطان نیز توسط این نهاد تکمیل می‌شود.

ایمانیه بزرگ‌ترین دلیل موفقیت ها را همدلی و همزبانی ارکان های حاکمیت عنوان کرد و بیان داشت: به هیچ قیمتی حاضر به مخدوش کردن این همدلی نیستم؛ بنابراین برای تحقق جایگاه شایسته استان فارس تلاش می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز