خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیادمسکن استان:

بیش از۳۰۰ روستا درگلستان درمعرض خطرحوادث قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۴۴۸

مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان گفت: ۳۱۹ روستای استان در معرض خطر حوادث مختلف قرار دارد و ۲۴۲ روستا که عمدتا در مناطق شرقی و شمالی استان واقع شده‌اند در معرض سیل، ۵۸ روستا در نوار جنوبی استان در معرض رانش و لغزش زمین و همچنین ۱۹ روستا نیز در معرض خطر فروچاله و فرونشست قرار دارد.

به گزارش ایلنای گلستان، سیدمحمد حسینی با بیان اینکه  گلستان همواره در معرض خطر حوادث و سوانح طبیعی مختلف قرار دارد، اظهار کرد: همه ساله در این استان شاهد وقوع سیل، زلزله، رانش و لغزش زمین هستیم که در سال‌های اخیر خطراتی مانند فروچاله‌ها و فرونشست‌ هم به آن افزوده شده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان گفت: ۲۰۸ روستای استان گلستان نیازمند ایمن‌سازی است و علاوه براین ۱۷۰ روستای دیگر استان نیز نیازمند مطالعات کارشناسی است که در صورت تأمین اعتبار این کار انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر به اهداف اجرای این طرح هم اشاره کرد و افزود: شناسایی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی و تعریف پروژه برای ایمن‌سازی متناسب با نوع مخاطره، تثبیت و مقاوم‌سازی یا جابه‌جایی برخی روستاها از منطقه خطر و ایجاد و حفظ امنیت و آرامش روستاییان در دستور کار قرار دارد.

 حسینی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ درصد روستاهای در معرض خطر در استان ایمن‌سازی شده است، گفت: از مجموع روستاهایی که تاکنون مطالعه شده، پروژه‌های ایمن‌سازی در ۱۱۱ روستا به اجرا درآمده و ۲۰۸ روستای دیگر نیز نیازمند ایمن‌سازی است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان توضیح داد که پروژه‌های ایمن سازی شامل اجرای شمع‌کوبی، ایجاد زهکش‌ها، دیوار حائل سنگی و بتنی، ایجاد برخی سازه‌ها از جمله پل، آبرو، کانال و غیره است.

وی با اشاره به نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌های ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر اظهار کرد: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان ۵۵ میلیارد تومان برای رفع خطر و ایمن سازی این روستاها به تصویب رسید که در کمتر از یک ماه ۲۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به صورت نقدی به استان اختصاص یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز