خبرگزاری کار ایران

کاهش دما به کشاورزان بخش رُخ تربت‌حیدریه ۵۵ میلیارد ریال خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۰۸۱

مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه گفت: کاهش دما در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال به باغ های بخش رخ خسارت زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، سیدمحمد نجفی گفت: بیشترین میزان خسارت مربوط به درختان بادام، زردآلو و گوجه سبز بوده‌ است.

وی به کشاورزان و باغداران منطقه رخ توصیه کرد موضوع بیمه باغ ها و محصولات کشاورزی را جدی گرفته و از بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارات وارده استفاده کنند.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه گفت: در حالی که بیش از ۷۰ درصد دامداران این خطه تحت پوشش بیمه هستند و بین ۴۰ تا ۴۵ درصد کشاورزان محصولشان را بیمه کرده‌اند اما تنها پنج درصد باغداران محصول خود را تحت پوشش بیمه قرار داده‌اند.

نجفی افزود: این بدان دلیل است که میزان تعهد شرکت‌های بیمه‌گر در بخش باغ به مراتب کمتر و ناچیزتر از مبلغی است که دریافت می‌کنند و لذا برای باغداران مقرون به صرفه نیست محصول خود را تحت پوشش بیمه درآورند.

بخش رخ شهرستان تربت حیدریه به مرکزیت "رباط سنگ" با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر، ۵۲ روستا، ۲ شهر و ۴۸ دهیاری دارد و در ۳۵ کیلومتری این شهرستان  واقع است.

این بخش با سطح زیرکشت حدود ۲۰ هزار هکتار زراعت آبی و دیم و ۸۰۰ هکتار باغ از قطب‌های تولید محصولات زراعی و باغی تربت‌حیدریه و خراسان رضوی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز