خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز بهداشت کاشان خبر داد؛

سرعت انتشار بیماری سرخک بسیار بیشتر از امیکرون است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۷۸۸

مدیر مرکز بهداست شهرستان کاشان ضمن هشدار دوباره نسبت به خطر افزایش بیماری سرخک و سرخجه در منطقه به دلیل اپیدمی این بیماری در کشور همجوار گفت: سرخک یک بیماری ویروسی است و راه انتقال آن از طریق تنفس و قطرک های تنفسی است.

به گزارش ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی با بیان اینکه این بیماری مسری ترین عامل عفونی شناخته شده  و ضروری است برای پیشگیری از ابتلا به سرخک سه روش موثر را انجام داد، تاکید کرد: بهترین راه پوشش کامل واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سالی است که به هر دلیلی واکسیناسیون سرخک آنها به تعویق افتاده و می بایست در اسرع زمان ممکن به نزدیکترین مرکز بهداشتی جهت تکمیل برنامه واکسن مراجعه کنند.

وی افزود: شناسایی فوری بیماران علامت دار و جداسازی آنها برای پیشگیری از شیوع بیماری برای افراد عمدتا از گروه  کودکان و نوجوانان که علائم سرماخوردگی همراه با بثورات پوستی دارند و به تایید آزمایشگاهی رسیده ضروری است.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان مراجعه تمامی اتباع مهاجر که به تازگی وارد کشور شده و در سنین ۹ ماه تا ۳۰ سال قرار دارند برای دریافت یک نوبت واکسن سرخک و سرخجه که به صورت رایگان تجویز می شود را لازم و مهم دانست و تصریح کرد: متاسفانه اپیدمی سرعت انتشار این بیماری بسیار بیشتر از امیکرون است و تقاضا داریم مردم برای پوشش کامل واکسیناسیون کودکان خود حساس باشند.

دهقانی گفت: روزانه موارد مشکوک مورد آزمایش قرار می گیرند و مشاهده شده خانواده هایی براساس گفته های دوستان و یا آشنایان از تزریق واکسن سرخک کودکان ممانعت می کنند که جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه تردد و رفت وآمد اتباع مهاجر مهمترین عامل شیوع سرخک در کشورشده و عدم تزریق واکسن سبب افرایش نگرانی ها کادر بهداشت و درمان کشور را فراهم آورده خاطر نشان کرد: مرکز بهداشت شهرستان کاشان با هماهنگی دادستانی کاشان با افرادی که اقدام به تبلیغ بر علیه واکسن سرخک با هدف  خودداری خانواده جهت تکمیل واکسیناسیون کودکان می کنند برخورد قانونی می کند.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز