خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری قزوین خبر داد؛

ارائه گواهی استاندارد برای شش واحد اقامتی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۲۶۰

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین گفت: شش واحد اقامتی شامل سه هتل و سه میهمانپذیر در استان در سال گذشته موفق به دریافت گواهی استاندارد (گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری) شدند.

به گزارش ایلنا، نادر محمدی گفت: این تاسیسات گردشگری به منظور استانداردسازی خدمات مربوط به خود ملزم به دریافت گواهینامه استاندارد هستند و صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری براساس ماده 11 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و بر اساس بخشنامه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای درجه بندی این تاسیسات انجام می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین ادامه داد: در همین راستا شرکت‌هایی در استان برای تطبیق شرایط تاسیسات گردشگری با استانداردهای تعیین‌شده فعالیت دارند و واحدهای خدمات‎دهنده گردشگری اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌‍‎های بوم‌گردی، سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های خدماتی‌رفاهی بین‌راهی را در سه سطح فنی و مهندسی، ایمنی و بهداشتی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی افزود: در صورت انطباق نحوه ارائه خدمات تاسیسات گردشگری با شاخص‌های تعیین شده، واحد مربوطه به کمیته درجه‌بندی معرفی ودر غیر این صورت در دو مرحله و نهایت تا شش ماه به واحد مربوط برای رفع نواقص و انطباق با استانداردهای تعیین‌شده فرصت داده می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در کمیته درجه‌بندی نیز که با حضور مدیرکل یا معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، نماینده بخش خصوصی مربوط به تاسیسات گردشگری و نماینده وزارتخانه برگزار می‌شود، موارد ارسالی بررسی شده و گواهینامه استاندارد برای واحدها صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: مدت اعتبار این گواهینامه‌ها سه‌ساله است و پس از این مدت، واحد مربوطه مجدد مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نداشتن مشکل گواهینامه آن تمدید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز