خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

قزوین پایلوت مبارزه با آفت ملخ خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۹۰۰

استاندار قزوین گفت: استان قزوین به پایلوت مبارزه با ملخ کشور تبدیل خواهد شد تا سخت افزار و زیرساخت‌های لازم برای دفع این آفت در استان فراهم شود.

محمدمهدی اعلایی در حاشیه سفر به منطقه طارم، در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره مبارزه با آفت ملخ مراکشی گفت: در حال حاضر در منطقه طارم شاهد حمله ملخ مراکشی هستیم و در سطح بالاتر احتمال حمله ملخ صحرایی هم وجود دارد که زیرساخت‌ها و امکاناتی برای مقابله با آن درنظر گرفته سده است.

استاندار قزوین تاکید کرد: مبارزه با ملخ که تهدیدی جدی برای باغات است در دستور کار جهاد کشاورزی است و به احتمال زیاد در سفر ریاست جمهوری نیز مطرح می‌شود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده در این سفر عنوان کرد: مشکلات مختلف منطقه طارم بررسی شد، این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کانال بادی فرصتی برای تولید انرژی برق است، مشکلات نیروگاه بادی سیاهپوش هم مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: آبرسانی به اراضی کشاورزی زیتون که محصولی با بازار خوب داخلی و خارجی است بررسی شد و ظرفیت و توسعه کشاورزی و ارتقای ضریب تبدیل آب در دستور کار قرار دارد چرا که با حل شدن مشکل آب و افزایش تولید زیتون می‌توان ارزش افزوده ایجاد کرد و امیدواریم با اعتبارات ملی و استانی به این هدف برسیم.

فروش مستقیم برق نیروگاه‌ها به مصرف کننده

وی درباره ظرفیت و مشکلات نیروگاه بادی اظهار کرد: استان قزوین دارای ظرفیت برق بادی و خورشیدی اعلام شده و در حال رایزنی با شرکت‌های خصوصی در این حوزه هستیم تا جذب استان شوند، البته ممکن است تعرفه‌ها و فرآیند پرداخت بدهی باعث بی انگیزگی یرمایه گذار شود که برای حل این مشکل به دنبال فروش مستقیم برق به مصرف کننده هستیم.

اعلایی گفت: در استان قزوین باتوجه به وجود صنایع مختل، امکان فروش مستقیم برق به مصرف کننده وجود دارد و سعی می‌کنیم این امر را در استان توسعه دهیم تا هم نیروگاه‌ها انگیزه پیدا کنند و هم در صنایع قطعی برق نداشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز