خبرگزاری کار ایران

نشست اشتغال‌زایی در زندان‌ها در طرح «بامداد»؛

رئیس سازمان زندان‌ها: هدف ما به حداقل رساندن بیکاری مددجویان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۶۴۵

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای زندانی کمک به تأمین معیشت خود او و خانواده آنان است و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان هم می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت،اولین نشست از سلسه‌نشست‌های تخصصی پیرامون توسعه اشتغال در زندان‌ها در راستای تحقق سند تحول قضایی و تدوین راهکارهای لازم در امر اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان که قرار است در قالب طرح «بامداد» به انجام برسد، با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی از مسئولین در استان گیلان برگزار شد.

در ابتدای این نشست غلامعلی محمدی با اشاره به جریان اشتغال‌زایی در زندان‌ها گفت: در سند تحول قضایی و برنامه تحولی قوه قضاییه، اشتغال و حرفه‌آموزی به طور جد مورد توجه است. ضمن اینکه موضوع اصلاح و تربیت زندانیان از مهمترین ماموریت‌های اصلی ماست. اعتقاد راسخ داریم که علاوه بر اقدامات فرهنگی باید شاهد اشتغال پایدار در زندان‌ها باشیم که خود تاثیر مستقیم در اجتماع‌پذیری و بازسازگاری اجتماعی مددجویان دارد و موجب پایین آمدن نرخ بازگشت مجدد به زندان می‌شود.

تقدیر از اهتمام نمایندگان مجلس در کمک به اشتغال زندان‌ها

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای زندانی کمک به تأمین معیشت خود او و خانواده آنان است و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان هم می‌شود. بنابراین در صدد هستیم در سال جاری و مبتنی بر شعار سال، با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله خیرین، تسهیلات بانکی، گروه‌های مردمی، بخش خصوصی و غیره این بخش را تقویت بخشیم.

رئیس سازمان زندان‌ها با تقدیر از نمایندگان مجلس بخاطر معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران بخش اشتغال در زندان‌ها تأکید داشت: جای تقدیر دارد که تسهیلات خوبی را در بودجه سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته‌اند و برای اولین بار است کسانی که می‌خواهند در زندان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، سود حاصل از تولید آنان معاف از مالیات است و این اقدامی موثر و با اهمیت خواهد بود.

امیدواریم بتوانیم بیکاری زندانیان را به حداقل برسانیم

وی همچنین با اشاره به انتخاب زندان‌های استان گیلان بعنوان پایلوت طراحی طرح اشتغال‌زایی گفت: استان گیلان به دلیل قابلیت‌های منحصری که دارد به عنوان استان نمونه در این طرح انتخاب شده و این برنامه را با همکاری معاونت راهبردی قوه قضاییه شکل داده و برای اولین بار اجرا خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم بیکاری زندانیان را به حداقل برسانیم. بنابراین درتلاشیم در این استان با ارتباط خوب زندان‌ها و مراجع قضایی، طرح را به شکل مناسب عملیاتی کنیم و به دیگر استان‌ها تسری دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز