خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای شهر کرج‌ تاکید کرد؛

برخورد قاطع با پیمانکاران خاطی خدمات شهری کرج

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۷۸

نایب رئیس شورای شهر کرج گفت: از ابتدای دوره ششم شورای شهر کرج 4 حادثه جانی و 8 نفر جرحی در خصوص پاکبانان داشته ایم و 11 نفر هم در سال 99 حادثه و جرحی وجود داشته که قطعاً نباید به راحتی از کنار آن گذشت و با پیمانکاران خاطی و حاشیه ساز برخورد قانونی شود.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی در تذکری در خصوص حوادث جانی پاکبانان به شهردار اظهار کرد:  در مرداد ماه سال گذشته اولین نطق پیش از دستور بنده در خصوص پرداخت به موقع حقوق پاکبانان و سبزبانان بود که با پیگیری مجدانه شهردار و اعضای شورا به سرانجام رسید و محقق شد.

نایب رئیس شورای شهر کرج تصریح کرد: از ابتدای دوره ششم شورای شهر کرج  4 حادثه جانی و 8 نفر جرحی در خصوص پاکبانان داشته ایم و 11 نفر هم در سال 99    حادثه و جرحی وجود داشته که جای بسی تاسف دارد که هم برای ما هم مسئولین وقت که عزم و انگیزه ای برای اصلاح روند و توقف این حوادث را نداشته اند. لیکن در حال حاضر ما مسئولیم و مشاهده می کنیم همچنان برخی ها سرخود را در مناطق بالا می گیرند و راه می روند که انگار نه انگار اتفاقی افتاده است.

رحیمی با بیان اینکه هر کسی در این مقطع وظایفی دارد، قانون تکلیف را روشن می کند و شهردار نیز باید در این زمینه آنچه قانونیست ظرف یک هفته آتی عملیاتی کند، بیان کرد: رسالت اصلی شهرداری باید حفظ ارزش‌ها و احترام به شخصیت والای انسانی شود از همین‌رو هرگونه رفتاری که باعث خدشه‌دار نمودن حیثیت، شان و کرامت انسانی گردد به شدت مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قاطع و قانونی انجام می‌شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر کرج تاکید کرد: مطابق قرارداد، پیمانکار باید از جاروی مکانیزه استفاده کند و ناظر مقیم موظف است بازدیدهای روزانه و مستمر داشته باشد و فرم کسر کار و جریمه را اعمال کند و اگر خودروهای مکانیزه موجود نواقصی حتی داشته باشد، پیمانکار باید بلافاصله جایگزین کند.

رحیمی افزود: عدم توانایی مالی با مدیریت پیمانکار برای انجام کار به تشخیص دستگاه نظارت، عدم اجرای هر یک از موارد قرارداد و عدم انجام امور محوله از سوی کارفرما و ناظر مستقیم باید پی گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری چگونه پیمانکارانی را تائید می کند که خودروی مکانیزه جاروب را در اختیار ندارد با توجه به اینکه 3 منطقه خودروی مکانیزه اصلا نداشته اند که اخیراً دو منطقه تهیه کرده اند و هنوز یک منطقه ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: طی بازدید میدانی پل شهدای روحانی – پل سوم خرداد- زیرگذر مرحوم هاشمی و حتی تونل توسط  کارگر خدماترفت و روب می شود همانگونه که مستحضرید  نه اخطاری نه جریمه ای نه توبیخی نه فسخ قراردادی و نه استعفایی برای پیمانکار خاطی نشده است.

رحیمی تصریح کرد: عدم اجرای مفاد قرارداد عامل اصل اتفاقات جانی و چشم پوشی از مسائل آن با هدف غالباً منافع مالی شخصی است که این هم حرام شرعی است و هم ضمان دارد.

وی به  رعایت مفاد قرارداد و استفاده از ظرفیت های قراردادی اعمال جرائم و نهایت فسخ قرارداد تاکید کرد و یادآور شد: عدم تمدید قراردادهای 3 ساله پیمانکاران که چنین حوادثی در محدوده خدمتی آنها صورت گرفته برای سال بعد آن،  توبیخ و یا عزل و یا استعفای ناظرین مقیم و عالی و همچنین معاونین خدمات شهری مناطق مربوطه در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز