خبرگزاری کار ایران

رشد ۶۶ درصدی صدور مجوز برای صنایع دستی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۳۳

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت:صدور مجوز برای صنایع‌دستی در این شهرستان سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته و بیش از هزار مجوز فعالیت در رشته‌های مختلف صنایع دستی تمدید و صادر شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین امیرکلالی افزود: اختیار صدور و تمدید مجوزهای صنایع دستی از سوی اداره‌کل تفویض و فرآیندهای صدور مجوز صنایع‌ دستی طبق دستورالعمل‌های ابلاغی و شناسایی افراد واقعی واجد شرایط اصلاح شده است.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف و نظام‌مند کردن وضعیت مالکیت کارگاه‌های صنایع‌دستی، تشدید نظارت‌ بر کارگاه‌های صنایع‌دستی و راستی آزمایی کارگاه‌های صنایع دستی، تهیه فرم‌های بازدید و تکمیل آنها توسط کارشناسان به منظور تهیه بانک اطلاعاتی، بازدیدهای مختلف در سطح شهر به منظور شناسایی کارگاههای صنایع دستی فعال از جمله اقدامات انجام شده پس از تفویض اختیار امور صنایع‌دستی به اداره شهرستان بوده است.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: کارگاه‌های ساخت شیشه فوتی و چلنگری که تاکنون به معاونت صنایع‌ دستی اداره‌کل هیچ گونه مراجعه‌ای نداشته اند پس از تفویض اختیار توسط اداره مشهد شناسایی شده است.

امیرکلالی افزود: در مشهد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز فعالیت صنایع‌ دستی در ۸۶ رشته صادر شده است که هشت رشته صنایع دستی به‌صورت مستقیم با موضوع زیارت مرتبط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز