خبرگزاری کار ایران

معرفی ۲۱ طرح صنایع دستی بردسکن برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۱۸

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن از معرفی ۲۱ طرح صنایع دستی با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک های عامل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، احمد صابری زارع افزود: با هدف حمایت از هنرمندان مشاغل‌سنتی و حفظ و احیای صنایع‌دستی برای اخذ تسهیلات به مبلغ ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال معرفی شده‌اند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن ادامه داد: این تسهیلات از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ و از طریق بانک توسعه و تعاون پرداخت می‌شود.

صابری زارع تصریح کرد: این تسهیلات برای طرح‌های صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، بافتنی‌سنتی، نقاشی روی سفال و چوب، فرت‌بافی، چادرشب‌بافی، لعابکاری سفال، چاپ باتیک، چرم دوزی دستی و حصیر بافی است.

او اظهار کرد: ظرفیت اشتغال این تسهیلات صنایع دستی ۱۰۷ نفر است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن گفت: صنایع‌دستی ایران به عنوان صنعتی مستقل وبومی، ریشه‌ای عمیق و استوار در فرهنگ غنی ایران اسلامی دارد.

صابری زارع افزود: صنایع دستی بازتابی از فرهنگ و سنت محسوب می‌شود که فرصت‌های اقتصادی مناسبی را برای هنرمندان این عرصه فراهم کرده‌است.

شهرستان بردسکن در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب غربی مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز