خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مطرح کرد؛

بهره‌گیری از ظرفیت و ایده‌پردازی‌های دانش‌آموزان نخبه در مدیریت شهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۱۱۷

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم گام برداشتن در مسیر تکنولوژی و علوم جدید، خلاقانه و نوآورانه، گفت: ایده‌های نوجوانان و جوانان در این مسیر گره‌گشاست؛ دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و صاحب ایده می‌توانند به فراخور تخصص خود در کارگروه‌های تخصصی شورای شهر حضور پیدا کنند و از نقطه نظرات آنها در اداره بهتر شهر بهره گرفت.

به گزارش ایلنا از مشهد، نشست مشترک رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی برگزار شد.

حسین حسامی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه، همفکری و بهره‌گیری از نقطه‌نظرات دانش‌آموزان و نوجوانان را فرصت ارزشمندی دانست و اظهارکرد: عرصه امروز، عرصه بروز و ظهور استعدادهای دهه هشتادی است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری از جوانان و نوجوانان با عنوان «حلقه‌های میانی» یاد می‌کنند.

وی افزود: نوجوانان و جوانان نخبه و فعال، حلقه واسط بین آحاد مردم و مسئولین هستند که در طرح مسائل و مشکلات نقش بسزایی می‌توانند داشته باشند.

حسامی در ادامه با اشاره به موضوع «فرهنگ اقتصاد»، گفت: اقتصاد از چنان جایگاه مهمی برخوردار بوده که چندین و چند سال است مقام معظم رهبری، این موضوع را محور نامگذاری شعارهای سال قرار می‌دهند؛ البته توجه به این مهم صرفا به شعار و تبلیغات محدود نشود و از شعارزدگی دوری کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مردم نیازمند خروجی و اقدام عملی هستند و اگر به دنبال حل و فصل مسائل و مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... هستیم باید نسبت به مسائل اقتصادی نگاه درستی داشته باشیم.

حسامی با تاکید بر لزوم گام برداشتن در مسیر تکنولوژی و علوم جدید، خلاقانه و نوآورانه، گفت: ایده‌های نوجوانان و جوانان در این مسیر گره‌گشاست؛ دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و صاحب ایده می‌توانند به فراخور تخصص خود در کارگروه‌های تخصصی شورای شهر حضور پیدا کنند و از نقطه نظرات آنها در اداره بهتر شهر بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری از ایده‌پردازی‌های جامعه نخبگانی شهر، به ویژه نسل جوان و نوجوان بهره خواهد گرفت و طرح‌های نوآورانه و خلاقانه‌ مرتبط با شبکه مسائل شهری، مورد حمایت شورای شهر و شهرداری قرار خواهد گرفت.

حسامی از دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان مشهدی خواست تا ارتباط پیوسته‌ای با شوراهای اجتماعی محلات داشته باشند و افزود: آیین‌نامه این شوراها در این دوره از مدیریت شهری، به صورت مردم‌محور، مورد بازنگری قرار گرفت تا موجب افزایش اثربخشی و کارایی شود.

وی گفت: دانش‌آموزان و اتحادیه‌ها و انجمن‌های دانش‌آموزی باید مسائل و مطالبات خود را پیوسته از مدیریت شهری پیگیری و رسیدگی به آنها را برای شهرداری اولویت‌بندی کنند چراکه منابع مدیریت شهری محدود است.

حسامی درخصوص پردیس تئاتر شهر هم اظهارکرد: حمایت از تئاتر و حوزه هنر، یکی از سرفصل‌های اصلی فعالیت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد مقدس است و پروژه پردیس تئاتر را هم پیگیری خواهیم کرد.

وی لزوم توجه به ترویج فرهنگ مهدویت را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اگر فرهنگ مهدویت به درستی تبیین و اطلاع‌رسانی شود، سایر مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف هم برطرف می‌شود؛ در این زمینه، نیازمند مشارکت کانون‌های مهدویت هم هستیم.

در این جلسه، نمایندگان دانش‌آموزی به طرح مسائل و مشکلات و دغدغه‌های خود در حوزه های مختلف پرداختند که از جمله آنها‌ می‌‎توان به توجه ویژه به «فرهنگ اقتصاد»، ارتقاء سطح اپلیکیشن «شهرمن»، توجه ویژه به حوزه هنر و تسریع در تکمیل پروژه تئاتر شهر، توجه به دانش‌آموزان هنرمند و مستعد و بهره‌گیری از ظرفیت آنها، کاهش سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها با توجه به بازگشایی مدارس در ساعات مشخص، بروزرسانی مراکز فرهنگی سطح شهر، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، تشریح مبانی مهدویت، تقویت فرهنگ تفکیک زباله از مبداء و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز