خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد؛

صدور بیش از 104 هزار جلد سندمالکیت در روستاهای استان / 64 درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۹۰۷

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از صدور بیش از 104 هزار سندمالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد سبحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با سنددار کردن املاک روستائیان در استان اردبیل بیان کرد: تاکنون تعداد 104 هزار و 46 جلد سندمالکیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در 464 روستا و 23 شهر در استان برای متقاضیان صادر شده است.

وی افزود: مردم در روستاهایی که تحت پوشش طرح هادی می باشند با هزینه تقریبی 300 هزار تومان برای یک واحد 250 متری می توانند از بنیاد مسکن سند مالکیت دریافت کنند. خوشبختانه استان اردبیل از لحاظ صدور سند در رتبه مناسبی قرار دارد و با برنامه ریزی های انجام شده قرار از در سالجاری حدود 3 هزار و 500 سند مالکیت در سطح استان صادر شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در رابطه با طزح منظومه روستایی نیز بیان کرد: این طرح در سال گذشته به صورت پایلوت در 7 استان شروع به کار کرد که اردبیل اولین استانی است که توانست این طرح را در دومین روستای خود اجرایی کند. این طرح ابتدا در لاهرود خلخال، سپس در بخش هیر اجرایی شد و روستاهای اسلام آباد در پارس آباد و قصابه در مشگین شهر در اولویت بعدی قرار دارند.

سبحانی از وجود هزار و 849 روستای دارای سکنه در استان خبر داد و گفت: بر اساس آمار سال 95، هزار و 17 روستای بالای 20 خانوار و 180 روستای زیر 20 خانوار در استان وجود دارد که در 486 روستا طرح هادی اجرا شده و در 266 روستای دیگر نیز این طرح مورد بازنگری قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: 156 روستای دیگر نیز در دست بازنگری طرح هادی قرار دارد و 269 روستا هم نیازمند بازنگری طرح هادی می باشند که به نسبت جذب اعتبارات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در رابطه با پروژه های اجرا شده در قالب طرح هادی در روستاهای استان نیز اذعان کرد: تعداد 40 پروژه زیرسازی و آسفالت به مساحت 200 هزار مترمربع با اعتبار بالغ بر 400 هزار میلیون ریال در سطح استان انجام شده است. تعداد 14 پروژه سنگ فرش به مساحت 24 هزار و 327 مترمربع نیز با اعتبار 65 هزار میلیون ریال اجرایی شده است.

سبحانی افزود: 6 مورد پروژه جدولگذرای به طول 2 هزار و 500 متر با اعبتار 9 هزار میلیون ریال و همچنین تعداد 7 پروژه دیوار حائل به طول 400 متر با هزینه 15 هزار میلیون ریال و نیز تعداد 2 پروژه احداث کانال سنگی به طول 350 متر با اعتبار 7 هزار میلیون ریال در قالب این طرح در سطح استان اجرا شده و در اختیار روستائیان قرار گرفته است.

وی از وجود 98 هزار و 847 واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و به مقاوم سازی 64 درصدی این مسکن ها اشاره کرد و گفت: سهمیه تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال گذشته 3 هزار و 641 واحد مسکونی بود که تاکنون برای 767 واحد پایانکار صادر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل ادامه داد: سهمیه تخصیصی تفاهم نامه برنامه و بودجه(مسکن محرومین) نیز در سال گذشته 3 هزار واحد مسکونی بود که تاکنون برای 2 هزار و 906 واحد پایانکار صادر شده است.

وی در پایان در خصوص روند ثبت نام و اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن نیز بیان کرد: خوشبختانه روند اجرایی این طرح در 15 شهر با ظرفیت ساخت تعداد 2 هزار و 925 واحد مسکونی در سطح استان در حال انجام است. تاکنون 34 هزار و 267 نفر متقاضی در سامانه ثبت نام کرده اند که تعداد واجدین شرایط 25 هزار و 422 نفر می باشد. در مجموع 12 هزار و 264 نفر مراجعه و تشکیل پرونده کرده اند که تا امروز 8 هزار و 131 مورد افتتاح حساب در این خصوص انجام شده است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز