خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

۱۵۰۰ شرکت با ظرفیت دانش بنیان در کشور شناسایی شد/ بازگشت بیش از دوهزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۶۹۹

معاون وزیر صمت گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت با پتانسیل تبدیل شدن به واحد بنیان در سطح کشور شناسایی شده که ۷۰۰ مورد آن مجوز دانش بنیان را دریافت کرده و مابقی آن‌ها در مرحله مشاوره قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی رسولیان در حاشیه بازدید و افتتاح از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی آبیک گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه دانش بنیان و اشتغالزایی برنامه‌های خوبی تدوین شده و بسته مشخصی برای دانش بنیان‌ها درنظر گرفته شده که به زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: البته از سال گذشته اولویت‌هایی برای دانش بنیان‌ها درنظر گرفته شده  و بر مبنای آن این شرکت‌ها بدون اینکه ملزم به شرکت در مزایده باشند می‌توانند با اقساط طولانی‌تر زمین دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۴۸ واحد دانش بنیان در مجموع ۴۸ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشو دریافت کردند که این میزان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: یکی از برنامه‌ها در سال جاری شناسایی شرکت‌هایی است که استعداد دانش بنیان شدن دارند که این واحدها با دریافت مشاوره برای تبدیل شدن به دانش بنیان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: شناسایی نیازهای فناورانه هم در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی درحال پیگیری است و در این راستا نیازها و مواد اولیه که امکان تولید آن در داخل وجود نداشته شناسایی شده و از طریق دانش بنیان‌ها نیاز آن‌ها رفع می‌شود که تاکنون ۶۰۰ نیاز فناورانه شناسایی و ۴۰۰ مورد آن تامین شده که ۹۰ مورد آن در سال گذشته اتفاق افتاده است.

رسولیان ادامه داد: ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تولیدی بزرگ در راستای رفع نیاز آن‌ها از جمله اقداماتی است که در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: نهضت کارگاه سازی هم در سطح کشور آغاز شده و در همین راستا واحدهایی که دارای دانش کافی هستنط کارگاه‌های کوچک در حد ۲۰۰ و ۳۰۰ متر فعال خواهند کرد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: برنامه امسال ما حمایت بیشتر از دانش بنیان‌ها در تخفیف و واگذاری بدون نزایده و توسعه شهرک‌های فناوری است که بسته مشخصی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه اشتغال به میزانی که به سطح دانش شرکت‌ها کمک شود تا قدرت رقابت پذیری بیشتر داشته باشند، به توسعه اقتصادی و اشتغال کمک می‌شود،  البته برای شرکت‌هایی که اشتغال بیشتری دارند  وحمایت‌هایی درنظر گرفته شده است و ۸۵ کمک برای شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه می‌شود تا سطح تولید و در نتیجه اشتغالزایی را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در سال گذشته با شرکت‌هایی که در شهرک‌ها به بهره برداری رسیده‌اند در مجموع ۸۰ تا ۹۰ هزار شغل ایجاد شد، در زمینه واحدهای راکد هم دو هزار و ۶۷ واحد در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شدند که هزار و ۳۲۰ مورد در دولت سیزدهم بوده است و احیای دو هزار  واحد جدید هن در دستور کار قرا دارد.

وی ادامه داد: برای کمک به سه هزار و ۳۰۰ واحد که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند هم برنامه ریزی داشته‌ایم.

رسولیان گفت: برای بازپس‌گیری زمین‌ها هم اقدام خوبی آغاز شده و در همین راستا هزار و ۹۰۰ قرار داد وارد مرحله دادگاه و رسیدگی قرار گرفته و ۷۷۰ هکتار زمین آزادسازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز