خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

هنرمندان موسیقی و آواز ایرانی در قزوین مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۲۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: از حضور گروه‎های هنری و بخش خصوصی که بتوانند موسیقی و آواز ایرانی که سرمایه هنری هستند را احیا کرده و آن را در جامعه و ذائقه مردم استان محبوب و مطلوب نمایند، استقبال می‌کنیم و مجوزهای مورد نیاز را با گشاده رویی و تسهیل‌گری اعطا خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین فائزی در خصوص موسیقی و برگزاری مراسمات موسیقایی اعم از کنسرت‌ها و نشست‌های تخصصی موسیقی گفت: عمیقا معتقدیم که این قالب، به عنوان یکی از قالب‌های فراگیر و ارزشمند هنری باید مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: ما در زمینه هنرموسیقی، دارایی‌های نفیس و فاخری در فرهنگ و تمدن کشورمان داریم که امروزه به صورت آواز اصیل ایرانی و موسیقی‌های ایرانی تجلی و ظهور یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل توجهات کم و غفلت از این دارایی هنری و سرمایه ملی، این موضوع مقداری به حاشیه رانده شده و مورد غفلت قرار گرفته است تا جایی که حجم انبوهی از کنسرت‌هایی که عمدتا در زمره‌ موسیقی‌های پاپ طبقه بندی می‌شوند به وفور در کشور اجرا شده و با ایجاد جذابیت‌، عرصه را بر دارایی و هنر اصیل ایرانی تنگ کرده است.

این مسئول تاکید کرد: نگاه ما پیش از آنکه به این موضوعات نگاه اقتصادی باشد، نگاه هویتی و هنری است و در گام نخست، رسالت خود را صیانت از این سرمایه ملی می‌دانیم.  

فائزی عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل عدم توازن قبلی میان عرضه موسیقی‌های اصیل ایرانی و پاپ، توجه ویژه‌ای به موسیقی و آواز ایرانی خواهیم داشت تا اگر در آینده توازن مناسبی برقرار شود، عرصه را برای کنسرت‌های پاپ نیز فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز