خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

نوآوری‌های حوزه فرهنگ و هنر در قزوین کلید می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۸۸۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: به منظور تجاری سازی ایده‌های فرهنگی هنری، حمایت‌ها از نوآوری‌های این حوزه رسما از اواخر فصل بهار در سال جدید کلید می‌خورد.

به گزارش ایلنا،  محمدحسین فائزی در نشست با رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین با اشاره به اهداف این نشست گفت: هدف از این نشست، برنامه ریزی برای ایجاد خانه خلاق در قزوین بر پایه محتواهای نوین هنری و فرهنگی به منظور توانمند سازی و ایجاد مجراهای خلاقیت ساز برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: محتواسازی، سیاست‌گذاری، مدیریت، ساختار سازی و انجام این طرح بر اساس تفاهم نامه‌ای که منعقد خواهد شد با همکاری و مشارکت بسیار خوب پارک علم و فناوری استان انجام می‌گیرد. 

وی عنوان کرد: در نظر داریم برای تحقق کامل و دقیق این برنامه‌های بزرگ، فصول مشترک خود با دیگر نهادهای همسو و همکار در اجرای طرح را بیابیم و با تقسیم وظایف، فعالیت خود را شروع کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین نیز در این نشست در خصوص اجرای این طرح مشترک گفت: فرهنگ و هنر، مزیت اصلی کشور ماست و ما داشته‌هایی داریم که برای دنیا تجربه این داشته‌ها لذت بخش است و جامعه بین الملل در این سال‌ها ثابت کرده که به این فرهنگ و این هنر نیاز و علاقه دارند و برای به دست آوردنش هزینه می‌کنند.

مصطفی مافی اظهار کرد: کشورهای خارجی در کنار سایر مطالبات حوزه علم و فناوری‌های نوین از ما، به دلیل عمق تمدنی و فرهنگی که ایران دارد، خواستار مبادلات فرهنگی است و ما نیز باید هنر و فرهنگ خود را به عنوان یک کالای ارزشمند بر آنان عرضه کنیم تا چرخ اقتصاد ما و چرخه اقتصادی هنر و فرهنگ کشور بچرخد و رونق یابد.

وی افزود: ما تاکنون برنامه منسجم و مدوّنی برای فروش کالاهای فرهنگی و هنری ارائه نکرده‌ایم و اکنون زمان آن رسیده که این ایده را عملیاتی کنیم و در این زمینه به طور جدی با مشورت و بهره‌گیری از وجود نخبگان این حوزه اقدامات خوبی داشته باشیم.

 مافی گفت: پارک علم و فناوری قزوین محل مناسبی برای عرضه فعالیت های فرهنگی هنری با نگاه تجاری‌سازی نبوده اما با توجه به موقعیت استراتژیکی استان توانستیم با نگاه مثبت و اجماعی که مسئولین دغدغه‌مند فرهنگی برای کار در این حوزه داشتند زیرساخت‌هایی را برای بروز و ظهور هنر و فرهنگ در دامان تجارت به وجود آوریم و شاهد اتفاقات خوبی برای این حوزه در سال پیش رو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز