خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش یزد:

افزایش یک ماهه سال تحصیلی قطعی نیست/ والدین نگران حضور دانش‌آموزان در مدارس نباشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۸۳۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به ابلاغ آیین نامه بازگشایی مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش و طرح موضوع افزایش سال تحصیلی گفت: چنین تصمیمی در دستورالعمل ارسالی وجود ندارد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از یزد با بیان اینکه مدارس بر اساس روال گذشته دایر است و فعلا افزایشی برای مدت سال تحصیلی در کار نیست اظهار داشت: پنجشنبه‌ها در مقطع ابتدایی برای جبران ضعف و عقب‌ماندگی تحصیلی پیش‌بینی شده است تا دانش‌آموزان بتوانند در مدرسه حضور یافته و مشکلات درسی خود را رفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمدید و افزایش یک‌ماهه سال تحصیلی صحت ندارد افزود: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش که در رسانه‌ها مطرح شد، دانش آموزان در مدارس باید از ماسک استفاده کنند و تهویه هوا نیز الزامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: کارشناسانی که در ستادها بر روند وضعیت تحصیلی نظارت دارند به این نتیجه رسیدند که با توجه به کاهش زنجیره ابتلا و شیوع کرونا شرایط برای بازگشایی مدارس فراهم است و دانش‌آموزان می توانند در مدارس حضور یابند لذا والدین هم نگرانی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا بهداشت و سلامت دانش‌آموزان به خطر نیفتد عنوان کرد: دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند، می‌توانند با تأیید پزشک از بستر «شاد»، آموزش‌ها را دنبال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه بازرسان آموزش و پرورش نحوه بازگشایی مدارس، ارائه آموزش حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رصد خواهند کرد اظهار داشت: استفاده از ماسک  در ساعات حضور در کلاس درس الزامی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز برخی از مدارس به صورت حضوری بود و فقط مدارس با تراکم بالا به دو صورت حضوری و مجازی فعالیت داشت اضافه کرد: اکنون نیز با توجه به شرایط فعلی اتفاق حادی نیست که والدین نگران حضور دانش اموزان در مدارس باشند و براساس شرایط آب و هوایی نیز می توان کلاس ها را هم به صورت حضوری و بدون خطر داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مواهب کلاس حضوری بیشتر از کلاس مجازی است و بسیار بالاتر از نگرانی ذهنی نسبت به کرونا است عنوان کرد: بهتر است خانواده ها با خیال آسوده برای آموزش حضوری فرزندان خود اقدام کنند و این فرصت را برای کاستی های آموزشی غنیمت شمارند.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، کلاس درس دانش‌آموزان بدون فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و هیچ شرطی از جمله تزریق واکسن برای حضور دانش‌آموزان در مدارس تعیین نشده است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز